افزایش حجم تردد در جاده‌ها از ظهر امروز

افزایش حجم تردد در جاده‌ها از ظهر امروز

http://www.bananews.ir/مدیر مرکز مدیریت راه‌ها از افزایش حجم تردد در آزادراه تهران - قم و آزادراه قزوین - رشت، محورهای کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه از ظهر امروز - سه‌شنبه - تا شنبه و ترافیک سنگین در این مسیرها خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داریوش امانی اظهار کرد: باتوجه به فرا رسیدن عید قربان و تعطیلات پایان هفته و افزایش سفر در این ایام، پیش‌بینی می‌شود از امرروز - سه‌شنبه - محورهای مواصلاتی کشور از حجم بالای تردد وسایل نقلیه برخوردار شوند.

وی اذعان کرد: به منظور کنترل تردد در جاده‌ها، مشاهده تصادف و اقدام سریع و به موقع کنترل رفتارهای حادثه‌ساز، کنترل عادی بودن تردد، در حال حاضر بالغ بر ۵۲۱ دوربین در محورهای مواصلاتی سراسر کشور نصب و فعال است و کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راههای کشور در طول شبانه‌روز از طریق این سامانه آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را اطلاع رسانی می‌کنند.

امانی درباره آگاهی رانندگان از وضعیت تردد وسایل نقلیه درجاده‌ها قبل از سفر خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند قبل از آغاز سفراز طریق تماس تلفنی با شماره ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ به دو روش گویا و مکتوب از آخرین اطلاعیه مربوط به وضعیت راههای کشور مطلع شوند. همچنین از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ با ارسال کد مخابراتی شهر مبدا و مقصد از طریق پیامک، مسیر و مسافت بهینه را دریافت کنند و با ارسال عدد ۱۴۱ به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ از آخرین وضعیت راههای کشور مطلع شوند.

وی با اشاره به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جهت ارتقای ایمنی سفر تصریح کرد: به منظور ارتقای ایمنی سفر در تعطیلات هفته جاری توصیه می‌شود مسافران جهت پیشگیری از حوادث جاده‌ای و کاهش ترافیک، ساعات اولیه صبح را برای سفر خود در نظر بگیرند.

    نظرات