کنترل بر آگهی‌های فروش مسکن

کنترل بر آگهی‌های فروش مسکن

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران با هشدار نسبت به دلالانی که بدون رعایت ضوابط حراج، ادعای فروش یک واحدمسکونی با قیمت زیرمنطقه یا «استثنایی» را مطرح می‌کنند، اعلام کرد: برای جلوگیری از فریب متقاضیان خرید مسکن در ادعایی که از بابت پایین‌بودن نرخ فروش برخی املاک مسکونی مطرح می‌شود، لازم است مشاوران‌املاک پیش از آگهی‌های این چنینی در روزنامه‌ها، طبق قانون نظام صنفی، مجوز برگزاری حراج را از اتحادیه مربوطه دریافت کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسام عقبایی معتقد است: در بازار ملک با توجه به فراوانی آپارتمان‌های در نوبت فروش و ناهمگن بودن واحدهای فروشی هم به لحاظ مشخصات و هم به لحاظ ارزش ریالی، این امکان فنی و تکنیکی برای متقاضیان خرید وجود ندارد تا بتوانند در برابر ادعای استثنایی بودن قیمت یک واحد فروشی، نرخ کاذب را از نرخ واقعی تشخیص بدهند.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در حال حاضر با فروکش کردن قیمت مسکن در تهران، شگردهای مختلفی از طرف دلالان و مالکان برای فروش سریع با قیمت ترجیحی، وارد بازار معاملات شده است. رییس اتحادیه مشاوران‌املاک در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت: افرادی هستند که از لفظ اکازیون، استفاده معکوس کرده و به کمک این عبارت، در جهت افزایش قیمت مسکن اقدام می‌کنند. لفظ اکازیون باید در شرایطی استفاده شود که واقعا آن سازه و آن مشاور املاکی که از آن استفاده می‌کند به مفهوم واقعی از آن استفاده کند و به مفهومی استفاده کند که در جهت فریب افکار عمومی و فریب خریدار و فروشنده نباشد. عقبایی اضافه کرد: همان‌طور که در قانون نظام‌صنفی دیده شده است، برای حراج باید افراد و مشاغلی که کار حراج را انجام می‌دهند مجوز خود را از اتحادیه مربوطه اخذ کنند و استفاده از لفظ اکازیون باید به گونه‌ای باشد که در جهت فریب مردم نباشد. وی خاطرنشان کرد: در قانون نظام صنفی نیز تصویب شده است افرادی که فاقد پروانه کسب هستند حق دادن آگهی در جراید را ندارند و این به ما کمک می‌کند کنترل بیشتری بر آگهی‌ها داشته باشیم تا ملک را به مردم گران‌تر نفروشند. عقبایی درخصوص پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال جاری گفت: وضعیت فعلی در بازار مسکن حاکی از این است که قیمت مسکن ثبات نسبی خواهد داشت، زمان خوبی برای خرید و فروش مسکن است و این‌گونه نیست که مردم فکر کنند اگر مسکن خود را فروختند، فردا گران می‌شود.

    نظرات