در راستای کاهش قیمت،مزایده‌های ملکی هم «ویژه» شدند

در راستای کاهش قیمت،مزایده‌های ملکی هم «ویژه» شدند

http://www.bananews.ir/معمولا در بازار مزایده املاک و مستغلات اکثر شرکت‌های میزبان، املاک پیشنهادی فروشی خود را با بالاترین نرخ اعلامی از سوی متقاضیان به خریداران عرضه می‌کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اما در حال حاضر به دلیل رکود سنگین فراگیر شده در بازار املاک و مستغلات برخی از شرکت‌هایی که از طریق مزایده آمادگی خود را برای عرضه املاکشان اعلام می‌کنند، شرایط ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند.
یکی از شرکت‌های مذکور که تصمیم گرفته تعدادی از املاک خود را به مزایده بگذارد، شرایط مناسبی را برای شرکت‌کننده‌های مزایده در نظر گرفته است.
این شرکت اعلام کرده است که متقاضیان برای حضور در مزایده، لزومی به پرداخت وجه یا چک ضمانت ندارند.
یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این شرکت پرداخت اقساطی و شرایطی مبلغ تعیین شده در مزایده است، چراکه فقط ۲۰درصد نقد هنگام عقد قرارداد و ۸۰ درصد باقیمانده تا اقساط ۵۰ماهه بدون دریافت سود و کارمزد قابل تقسیط عنوان شده است.
البته برای آن دسته از خریدارانی که تمایل دارند قیمت ملک مورد نظرشان را به صورت نقدی یا حداکثر طی ۶ ماه پرداخت کنند، شرایط ویژه دیگری همچون ۴۰ درصد تخفیف (نسبت به ۸۰ درصد اقساطی) بهره‌مند خواهند شد.
از سوی دیگر شرکت‌های این چنینی که به طور جدی تصمیم به جذب مشتری دارند، سعی دارند واسطه‌های بازار مسکن را برای همکاری تشویق کنند و به همین خاطر برای بنگاهداران املاک فعال در بازار مسکن پاداشی هم در نظر می‌گیرند.
برای مثال یکی از شرکت‌های میزبان مزایده خطاب به مشاوران املاک و افرادی که در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنند، اظهار کرده است: در صورت معرفی مشتری چنانچه متقاضی در مزایده برنده شود و در فرم تقاضا، مشخصات معرف را ذکر کند، یک درصد از قیمت کل فروش را به عنوان کمیسیون دریافت خواهد کرد.
به نظر می‌رسد چنین شرکت‌هایی با تعیین شرایط ویژه برای متقاضیان مزایده و همچنین به کارگیری بنگاهداران املاک به عنوان مشتری‌یاب، از احتمال موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

    نظرات