مسکن‌مهر باید متوقف شود

مسکن‌مهر باید متوقف شود

http://www.bananews.ir/عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات‌دولت: مسکن‌مهر باید متوقف شود
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر راه‌وشهرسازی چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیات‌دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرتب از من درباره توقف مسکن مهر سوال می‌شود، گفت: این طرح طرح جالبی نبوده و بنابراین باید متوقف شود. اینکه در جاهای نامرغوب و نامناسب خانه ساخت، درست نیست. مسکن فقط چهاردیواری و خانه نیست. مردم حمل‌ونقل و روابط اجتماعی و خدمات می‌خواهند.
عباس آخوندی افزود: این نوع خانه‌سازی گرفتار کردن دولت‌های آینده و مردم است. بسیاری از این واحدهای مسکونی فاقد آب، گاز، فاضلاب و خدمات است و ما در دولت به شدت گرفتار این کار هستیم.
آخوندی در عین حال تصریح کرد: ما به تعهدات دولت قبل پایبندیم، اما باید دانست هم اکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر فاقد امکانات است و این طور نمی‌شود کشورداری کرد. نمی‌شود خلق‌الله را به بیابان برد. باید دید هزینه فایده چه بوده است.
وی همچنین گفت: قرار بوده که ساخت مسکن مهر به نفع طبقات کم‌درآمد باشد، اما عملا به نفع طبقه متوسط شده و بنابراین هدف خود را تامین نکرده است.
آنطور که «ایسنا» گزارش داده، آخوندی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود در مورد مسکن‌مهر نرخ‌های متفاوتی بیش از مبلغ قرارداد از متقاضیان گرفته شده است، اعلام کرده، اینها حرف‌های دولتی نیست، اساس کار این بوده که مبلغی را مردم و مبلغی را بانک‌ها بگذارند. این طرح دولتی نیست که از دولت می‌پرسید. اما در هر حال از آنجا که در دولت قبل بوده، ما درباره تعیین قیمت‌ها تا این لحظه مقاومت کردیم. تا این لحظه هم به همه پیمانکاران اعلام کرده‌ایم که به قراردادهای خود پایبند باشند.

    نظرات