تکمیل بزرگراه تهران - بندرعباس تا یک ماه آینده

تکمیل بزرگراه تهران - بندرعباس تا یک ماه آینده

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل بزرگراه تهران - بندرعباس تا حدود یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی - عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: آخرین حلقه اتصال کریدور تهران به بندرعباس به طول ۱۲۰۰متر حداکثر تا ۴۵ روز آینده تکمیل شده و چهارخطه می‌شود.

وی با بیان اینکه از مسیر ۱۳۴۰ کیلومتری تهران تا بندرعباس حدود ۴۵ درصد آن آزادراه و مابقی به صورت بزرگراه است گفت: تبدیل این مسیر مهم به بزرگراه و آزادراه تاثیر مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی مسیر دارد.

خادمی همچنین درباره پروژه‌های بزرگراهی که در مسیر‌ کریدور‌های اصلی ترانزیتی کشور قرار دارند، گفت: کریدور منطقه‌ای شمال - جنوب شرق کشور از مرز آغاز شده و در‌ مسیر از چابهار زاهدان و مشهد عبور کرده و سپس از مشهد دو شاخه شده و یک شاخه به سمت سرخس رفته و یک شاخه به سمت مرز باجگیران می‌رود.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: طول کل این محور ۱۷۰۰ کیلومتر است که حدود ۵۰۰ کیلومتر آن بزرگراه و بقیه نیز در قالب راه اصلی احداث شده و احداث راه دوم، به عنوان اولویت دوم کماکان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در بخش راه اصلی، پروژه بندرعباس سیرجان کرمان مشهد و سرخس در دست اجرا است که در برنامه داریم با تکمیل آن، راه میانبری از بندرعباس تا مشهد مقدس داشته باشیم.

    نظرات