آینده بازار مسکن پس از متوقف شدن مسکن مهر

آینده بازار مسکن پس از متوقف شدن مسکن مهر

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: توقف مسکن مهر مزایا و معایبی دارد اما ساخت و عرضه مسکن توسط بخش خصوصی و ورود سرمایه‌های کافی تعادل ایجاد می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس زینعلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر توقف مسکن مهر بر بازار مسکن اظهار کرد: ساخت واحد‌های مسکونی نباید به دست دولت نباشد بلکه بخش خصوصی باید خانه بسازد.

وی افزود: مسکن مهر پروژه‌ای شتابزده بود لذا بسیاری از کارشناسان معتقدند توقف هزینه‌های این پروژه‌ سنگین به نفع کشور است.

این کارشناس با اشاره به این‌که دولت تعهدی برای ساخت‌وساز مسکن مردم ندارد، گفت: در حال حاضر تعداد ساختمان‌ها و واحد‌های مسکونی در کشور به تعداد نیاز مردم کشور است و به گفته وزیر راه و شهرسازی نیاز مسکن توسط خرید و اجاره تامین می‌شود لذا ساخت‌وساز واحد‌های جدید تنها متعادل‌کننده‌ بازار هستند.

زینعلی افزود: در مدت اخیر هیچ یک از مبانی اولیه ساخت واحد‌های مسکونی مهر اجرا نشد و گاهی این پروژه دچار سوداگری، سودجویی‌ و منجر به عقب افتادن اجرای برخی پروژه‌های دیگر شد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که بدون شک سیاست‌های ترمیمی در بخش وام‌های مسکن و پس‌انداز می‌توانند به تعادل بازار کمک کنند، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند متعادل‌کننده‌ بازار مسکن باشد.

وی گفت: ترمیم و تعدیل قیمت‌ مسکن در سال جاری به گونه‌ای بود که متوسط قیمت مسکن در نقاط مختلف شهری با کاهش حداقل یک میلیون تومانی همراه بود که این کاهش به دلیل رکود ایجاد شده است.

زینعلی تاکید کرد: باید سرمایه‌های مسکن در همین بازار هزینه شود چراکه سرمایه‌های وارد‌ شده در بورس و صنایع زمان‌بر هستند و برای ایجاد تعادل در بازار به ورود سرمایه‌گذاران نیاز است.

    نظرات