در صورت عدم صرفه جویی فشار آب کاهش پیدا می‌کند

در صورت عدم صرفه جویی فشار آب کاهش پیدا می‌کند

http://www.bananews.ir/معاون تولید و هماهنگی توزیع آب شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد:‌ در حال حاضر از سطح مدیریت مصرف گذشته و به مرحله‌ای رسیدیم که باید آب صرفه جویی شود و از شرایط کنونی بگذریم وگرنه مجبوریم فشار داخل شبکه را به اندازه‌ای کم کنیم تا طبقات سوم و چهارم آب داشته باشند و طبقات بالاتر با کم فشاری مواجه خواهند شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز صالحی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن  اشاره به این‌که مدیریت مصرف مقوله‌ای جدا از صرفه جویی است گفت:‌در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که باید حدود ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود تا بتوانیم در هنگام بحران، گذر کنیم.

وی افزود: الحمدالله بالاخره باران بارید وامیدواریم پشت سدها ورودی خوبی داشته باشیم تا در سال آینده به مشکل خاصی برنخوریم. در حال حاضر میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و حجم ذخایر سدها نیز ۵۰ درصد کم شده است.

معاون تولید و هماهنگی توزیع آب شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که ذخیره سدها باید به گونه‌ای مدیریت شود که آب پشت سدها تا آخر اسفند ماه و اوایل فروردین به میزان استاندارد باشد گفت: شرکت آبفا ممکن است فشار آب را کم کند و با اعمال چنین مدیریتی آب را در پشت سدها نگه دارد.

در صورت عدم صرفه جویی ذخیره آب صفر می‌شود

صالحی با اشاره به این‌که اگر مردم صرفه جویی نکنند و تقاضا زیاد باشد، ذخیره آب صفر می‌شود گفت: وقتی آب به ته سد برسد دیگر آبی برای توزیع نخواهیم خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش مشترکین جدید آب گفت:‌امیدوار بودیم جایی که شهرداری مجوز برج سازی می‌دهد و با تراکم خانه فروخته می‌شود با شرکت آب و فاضلاب‌ هماهنگ شود تا منطقه واحدها جایی که آب هست باشد؛ باید استعلام شود که در منطقه آب است و یا امکان تامین آب برای منطقه وجود دارد یا خیر.

 

معاون تولید و هماهنگی توزیع آب شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد:‌هر چه که تراکم جمعیت افزایش پیدا کند مصرف هم بالا می‌رود و نیاز منابع آب بیشتری هست.

صالحی تاکید کرد:‌ در صورت بهره برداری از تصفیه خانه هفتم سد ماملو وارد مدار می‌شود و مطمئنا کمک خوبی برای پاسخگویی به مشترکین جدید خواهد بود.

    نظرات