توقف مسکن مهر تاثیری بر قیمت خانه ندارد/ شهرک‌سازی جایگزین مسکن مهر شود

توقف مسکن مهر تاثیری بر قیمت خانه ندارد/ شهرک‌سازی جایگزین مسکن مهر شود

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: توقف طرح مسکن مهر تاثیری بر افزایش یا کاهش قیمت خانه در شهرهای مختلف ندارد و بهترین راه برای انبوه‌سازی مسکن شهرک‌سازی در شهرهای بزرگ است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کیوان شادمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح مسکن مهر طرحی مناسب جامعه و مثبت بود اما به خوبی اجرا نشد که دلیل آن ساخت‌وساز تعداد زیادی واحد مسکونی در خارج از شهرها بود.

وی افزود: واحد‌های مسکن مهر که اطراف شهرها ساخته می‌شوند نیازمند تامین خدمات رفاهی و امکانات حمل و نقل و ... هستند که تامین این امکانات هزینه‌های زیادی را بر دوش مسکن مهر گذاشت.

شادمان افزود: طرح مسکن مهر برای تامین نیاز مسکن مردم مناسب بود اما در مکان مناسب و به خوبی اجرا نشد که این امر سبب تحمیل هزینه‌های سنگین و نارضایتی شد.

به گفته‌ وی با اجرای طرح مسکن مهر شهرها گستره و محدوده شهرها بیشتر شد لذا باید در کنار توسعه شهرها خدمات روبنایی، زیر بنایی، امکانات رفاهی، حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی و ... نیز فراهم شود و توسعه یابد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به این‌که ساخت مسکن مهر بیرون از شهرها هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل کرده است، اظهار کرد: توقف این طرح تاثیری در افزایش و کاهش قیمت‌ مسکن در شهرها ندارد.

شادمان درباره‌ این‌که پس از توقف طرح مسکن مهر بهترین راه عرضه‌ انبوه مسکن چیست؟ گفت: انبوه‌سازی و افزایش ساخت‌وساز در کشور نیازمند مطالعات جامعه‌شناسی و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: باید ساخت‌وساز مسکن به صورت انبوه هم‌چون شهرک‌های فعلی قابل سکونت باشد چراکه اکنون سال‌ها از به وجود آمدن برخی از شهرک‌ها می‌گذرد و ساکنان به راحتی به خدمات روبنایی و زیربنایی شهر دسترسی دارند.

این کارشناس با اشاره به ساخت شهرک‌های موفق در کشور و تهران گفت: این شهرک‌ها هم ساخت‌وساز مناسبی داشته‌اند هم در تامین نیاز متقاضیان مسکن موفق بوده‌اند.

نظرات