آخوندی قول داده بود مسکن مهر را ادامه دهد

آخوندی قول داده بود مسکن مهر را ادامه دهد

http://www.bananews.ir/نایب رییس کمیسیون عمران مجلس روزگذشته، ساعاتی قبل از حضور وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون بابت سوالی که نمایندگان در مورد مسکن مهر از او مطرح کرده‌اند، گفت: وقتی اقشار کم درآمد می‌توانند با پس‌انداز ناچیز صاحب مسکن شوند، نتیجه می‌گیریم که مسکن مهر نباید متوقف شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اکبر آقایی در گفت و گو با فارس در پاسخ این سوال که آیا موافق ادامه مسکن مهر هستید، افزود: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است و نباید عرضه مسکن کاهش یابد، بنابراین مجلس باید تلاش کند که عرضه مسکن کاهش نیابد و مسکن مهر ادامه یابد.
وی ادامه داد: سؤال من این است که چرا باید مسکن مهر متوقف شود، وزیر راه و شهرسازی زمانی که برای رای اعتماد به مجلس آمد اعلام کرد که مسکن مهر را ادامه می‌دهد.
آقایی گفت: اگر طرحی جایگزین نشود، یعنی ما جلوی عرضه مسکن را می‌گیریم، پس این تقاضای مسکن را چگونه جواب خواهیم داد.
آقایی در پاسخ به این سوال که آخوندی طرح صندوق پس‌انداز مسکن را جایگزین طرح مسکن مهر خواهد کرد، گفت: همزمان باید طرحی جایگزین طرح مسکن مهر شود که سرعت تولید مسکن را داشته باشد، بنابراین اگر وقفه‌ای در تولید مسکن ایجاد شد، تقاضا بدون پاسخ خواهد ماند.
وی ادامه داد: اما صندوق پس‌انداز مسکن نمی‌تواند سریع جواب دهد، چرا که همه اقشار کم درآمد دارای اندوخته مالی نیستند که بخواهند با سپرده‌گذاری صاحب وام و سپس توانایی برای خرید مسکن شوند.

    نظرات