افزایش ایمنی پروازها با کالیبره کردن دستگاه‌های موجود در فرودگاه‌ها

افزایش ایمنی پروازها با کالیبره کردن دستگاه‌های موجود در فرودگاه‌ها

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هواشناسی و هوانوردی تاکید کرد: امروز با اطمینان بیشتری می‌توانیم دستگاه‌های موجود در فرودگاه‌های کشور را کالیبره کنیم و در نتیجه پروازها ایمن‌تر خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی محمد نوریان در حاشیه مراسم خودکفایی تعمیرات اساسی سیستم پانل بازرسی هواپیمای فالکون ۲۰ سازمان هواپیمایی کشوری و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که به ایمنی و سلامت پروازها ارتباط دارد دستگاه‌های کمک ناوبری است که در فرودگاه‌ها نصب می‌شود گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه کمک ناوبری داریم که طبق دستورالعمل‌های مورد نظر این دستگاه‌ها باید سه تا شش ماه یکبار چک شود که تجهیزات نصب شده روی فالکون ۲۰ که توسط متخصصان داخلی اورهال شده‌اند این کار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی هواپیماهای ایران) تیمی با کمک نیروهای متخصص تشکیل داده و این دستگاه‌ها را تعمیر و به روز کرد گفت: امروز با اطمینان بیشتری می‌توانیم با این هواپیما دستگاه‌های موجود در فرودگاه‌های کشور را کالیبره کنیم و در نتیجه پروازها ایمن‌تر خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هواشناسی و هوانوردی با بیان اینکه سامانه fIS پیچیده بوده و کمتر کشوری این سیستم را در اختیار دارد اظهار کرد: قیمت خارجی این دستگاه حدود ۵ میلیون یورو است که ما در داخل کشور توانستیم به این موفقیت دست یابیم و امیدواریم در عمل این کار جواب مثبت دهد و کل کشور در این زمینه‌ها توان تکنولوژی خود را افزایش دهد.

وی افزود: ‌کل پروژه اورهال دستگاه‌ها و تجهیزات بررسی دستگاه‌های فرودگاهی ۲۰ میلیون یورو هزینه در بر دارد که با استفاده از توان داخلی صرفه‌جویی ارزی بسزایی انجام شد.

نوریان در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد بازار در این زمینه لازم است یک سیستم بین‌المللی معتبر داشته باشیم که به دنبال این کار هم هستیم گفت: لازم است این تاسیسات برای کنترل دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌ها در کشورهای دیگر به کار گرفته شود و ما بتوانیم به این کشورها سرویس دهی کنیم.

وی تاکید کرد: این سیستم‌ها زمانی موثر است که به طور دائم پیگیری شده و بهبود مستمر داشته باشد که این کار باید با هدایت سازمان هواپیمایی کشوری به نظامی تخصصی تبدیل شود .

    نظرات