تغییر معاون شهرسازی شهردار تهران

تغییر معاون شهرسازی شهردار تهران

http://www.bananews.ir/جاوید شهردار منطقه چهار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تغییرات در مجموعه شهرداری تهران به معاونت شهرسازی و معماری رسید. روزگذشته علیرضا جاوید با حکم محمدباقر قالیباف شهردار تهران از سمت معاونت شهرسازی تودیع و به عنوان شهردار منطقه چهار معارفه شد.
علیرضا جاوید در روزهای پایانی سال ۹۰ با دریافت حکم معاونت شهرسازی شهرداری تهران به عنوان جوان‌ترین معاون قالیباف، مامور ویژه اجرای طرح تفصیلی جدید تهران شد.
طرح تفصیلی جدید تهران که با پیگیری‌های هیربد معصومی معاون شهرسازی پیشین به تصویب رسید در سال ۹۱ در زمان اجرا با مشکلات اجرایی زیادی مواجه شد به گونه‌ای که حتی شهردار تهران در مراسم معارفه روز گذشته معاون شهرسازی با اشاره به این نواقص اظهار کرد: تا پیش از این شهرتهران حدود ۵۰ سال بدون برنامه اداره می‌شد؛ البته هرگز نمی‌گویم طرح‌های جامع و تفصیلی بی‌عیب و ایراد هستند، اما این طرح تفصیلی به یک سند مدون اجماعی بین مردم، دولت، شهرداری، صاحب نظران و مشاوران متعدد تبدیل شده که مایه افتخار است.
سال ۹۱، بحرانی‌ترین سال مدیریت شهری
محمدباقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به حساسیت اجرای طرح تفصیلی در سال ۹۱ گفت: هرچند طول دوره فعالیت مهندس جاوید در معاونت شهرسازی شهرداری کوتاه است، اما دوره مدیریتی وی دوره موثری به شمار می‌رود. سال ۹۱ بحرانی‌ترین سال برای شهرداری تهران برای حوزه طرح‌های جامع و تفصیلی بود. وی افزود: درسال ۹۱ اگر طرح تفصیلی تهران به اجرا گذاشته نمی‌شد این طرح برای همیشه به فراموشی سپرده شده بود. بعضی جریانات به شدت تلاش می‌کردند این طرح اجرایی نشود، چرا که آنها احساس می‌کردند دوره مدیریت شورای شهر و شهرداری رو به پایان است و اگر معطل کنند می‌توانند جلوی این طرح را بگیرند. او در بخشی از صحبت‌های خود به مقوله شهروندی اشاره کرد و ادامه داد: اگر سه مقوله شهر، شهروند و شهرداری را مدنظر قرار دهیم در بخش‌های شهر و شهروند دو گام جلوتر هستیم و در حوزه شهرداری یک گام عقب هستیم. باید این گام عقب مانده را آنچنان محکم برداریم که یک گام به پیش بیفتیم و بتوانیم دو حوزه دیگر را نیز به دنبال خود بکشانیم. دیروز در شرایطی جاوید از معاونت شهرسازی شهرداری تهران تودیع شد که هنوز معاون جدید معارفه نشده است.

    نظرات