صرفه‌جویی سالانه ۱۵ هزار و ۷۰۰مگاوات ساعت برق در ۴کارخانه

صرفه‌جویی سالانه ۱۵ هزار و ۷۰۰مگاوات ساعت برق در ۴کارخانه

http://www.bananews.ir/چهار کارخانۀ سیمان در کشور با استفاده از تسهیلات سابا موفق به صرفه جویی سالانه ۱۵۷۰۰ مگاوات ساعت برق در واحدهای تولیدی خود شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برای اصلاح الگوی مصرف انرژی و کاهش شاخص مصرف ویژه انرژی در کارخانجات سیمان،سابا درسال جاری اقدام به حمایت مالی از چهار کارخانۀ سیمان کرد و در این اقدام کارخانجات سیمان کرمان، آباده، کردستان و آرتای اردبیل به منظور اجرای طرح جایگزینی سیستم انتقال مواد پنوماتیکی به مکانیکی (الواتور بهجای ایرلیفت)، ازحمایت‌های مالی طرح یارانه سود تسهیلات و وجوه اداره سابا بهره مند شدند.

بر این اساس با حمایت مالی از طرح های مذکور به میزان ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح یارانه سود تسهیلات صورت گرفت و این اقدام در نهایت موجب کاهش مصرف برق به میزان ۱۵۷۰۰ مگاوات ساعت در سال می‌شود.

مطالب مدیریت مصرف انرژی در کتب درسی اصلاح می شوند

همچنین سازمان بهره وری انرژی ایران در راستای اصلاح مطالب مدیریت مصرف انرژی در کتب درسی مقاطع ابتدایی و متوسطه، نشست هم اندیشی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.

بر این اساس در راستای اجرای مادۀ ۶۴ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در زمینه اصلاح مطالب و مؤلفه‌های مربوط به مدیریت مصرف انرژی در کتب درسی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه، دفتر آموزش و اطلاع رسانی سابا اقدام به برگزاری یک جلسۀ هم اندیشی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش (دفتر تألیف کتب ابتدایی و متوسطه) با حضور تعدادی از مسئولین و کارشناسان این وزارت خانه در محل سازمان بهره وری انرژی ایران کرد.

در این جلسه که با حضور مسئول هماهنگی گروه‌های متوسطه، معاونت‌های گروه ابتدایی و متوسطه، مسئولین گروه های مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی وگروه جغرافیا و کارشناسان مسئول گروه علوم و گروه زمین شناسی مقطع متوسطۀ سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست ضمن معرفی مجدد سایت کودک و نوجوان سابا و تهیه و تدوین دانستنی های مفید برای سؤالات کتاب کار ارتباطات اجتماعی سال ششم ابتدایی، امکان همکاری های بیشتر و عملیاتی شدن مادۀ ۶۴ قانون اصلاح الگوی مصرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    نظرات