جزئیات مزایده املاک «امیرخسروی»

جزئیات مزایده املاک «امیرخسروی»

http://www.bananews.ir/املاک توقیف‌شده متهم پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، ۱۱ آذر‌ماه به مزایده گذاشته می‌‌شود.
این املاک که همگی در شهر تهران قرار دارند و قیمت‌پایه مزایده آنها در مجموع بالای ۱۰۰ میلیارد تومان تعیین شده تحت مالکیت مه‌آفرید امیرخسروی است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جزئیات و موقعیت املاک توقیفی مه‌آفرید امیرخسروی، براساس آنچه دادسرای شهیدمقدس (اوین) اعلام کرده است، نشان می‌دهد: ۳۹ باب ملک مسکونی و تجاری در شهر تهران که دارای پلاک‌ثبتی هستند و در مالکیت نامبرده قرار دارند، شناسایی شده و قیمت‌‌پایه مزایده آنها توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی و تعیین شده است.
در این مزایده ۳ ملک تجاری با میانگین مساحت ۲۰۰ مترمربع، ۳۳ آپارتمان‌مسکونی با متوسط متراژ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع و دو ملک‌کلنگی ۶۰ و ۷۸۰ متری، برای فروش عرضه می‌شود و شرط انتخاب برنده مزایده، اعلام «بیشترین قیمت» توسط متقاضیان است. هر چند گفته می‌شود مه‌آفرید خسروی  به‌غیر از املاک شناسایی‌شده در تهران، در نقاط دیگر کشور هم املاکی دارد که به‌زودی مزایده آنها نیز برگزار خواهد شد، اما آنچه در حال حاضر برای مزایده قطعی شده، همین ۳۹ باب ملک موجود در تهران است. املاک تجاری موجود در لیست مزایده در مناطق ۱ و ۲ قرار دارد و قیمت‌پایه مزایده آنها از ۷ میلیارد تومان شروع و به ۵/۱۶ میلیارد تومان ختم می‌شود. همچنین قیمت‌پایه مزایده برخی از آپارتمان‌‌های مسکونی در مرز یک میلیارد تومان در نوسان است.
یکی از همین آپارتمان‌ها که در محله الهیه ۱۷۲ مترمربع مساحت دارد، هم‌اکنون اجاره داده شده که نرخ اجاره آن به‌صورت ۱۶۰ میلیون رهن و ۴۰۰ هزار تومان اجاره‌ماهانه تعیین شده است که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با اجاره‌های مشابه منطقه داشته باشد. تعداد دیگری از این املاک‌ نیز تا پایان سال۹۲ و حداکثر بهار۹۳ در رهن‌واجاره برخی بانک‌ها قرار دارد. در اطلاعیه قوه‌قضائیه درباره نحوه شرکت در مزایده مذکور اعلام شده است: متقاضیان ۵ روز قبل از روز مزایده، می‌توانند به دادسرای شهیدمقدس برای بازدید از املاک مراجعه کنند.

    نظرات