کند شدن روند رشد قیمت‌ مسکن در آمریکا

کند شدن روند رشد قیمت‌ مسکن در آمریکا

http://www.bananews.ir/شاخص قیمت‌های مسکن آمریکا در سپتامبر نسبت به ماه اوت افزایش اندکی داشت که کند شدن روند رشد قیمت‌ها نسبت به اوایل سال جاری را نشان می‌دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، شرکت کورلوجیک اعلام کرد که قیمت‌های مسکن ۰٫۲ درصد در سپتامبر نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت که کمتر از افزایش ماهانه ۰٫۹ درصدی در ماه اوت و افزایش ۱٫۸ درصدی در ژوییه بود اما قیمت‌ها در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

نرخ بهره بالا برای وام مسکن و افزایش مستمر قیمت، روند فروش مسکن را در سپتامبر کند کرد و در نتیجه رشد قیمت‌ها کمتر شد.

با این‌همه نرخ‌های بهره وام مسکن همچنان کمتر است. متوسط نرخ بهره وام ۳۰ ساله ماه گذشته به ۴٫۱ درصد کاهش یافت که کمتر از حدود ۴٫۶ درصد در طول تابستان است.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند احیای بازار مسکن تداوم داشته باشد اما میزان فروش با روند کندتری رشد کند.

با این وجود افزایش نرخ‌ها در تابستان بر بازار مسکن تاثیر گذاشت. شاخص قراردادهای امضا شده برای خرید مسکن ۵٫۶ درصد در سپتامبر کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۹ ماه گذشته رسید.

معمولا یک فاصله یک تا دو ماهه بین امضای قرارداد و نهایی شدن فروش وجود دارد. از این رو کاهش چشمگیر قراردادها در سپتامبر نشان می‌دهد فروش نهایی در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، روند رشد سالانه قیمت‌ها متفاوت است. قیمت‌ها در تمامی ۵۰ ایالت و در همه ۱۰۰ کلان‌شهر آمریکا افزایش یافت.

نوادا با ۲۵٫۳ درصد، بزرگ‌ترین افزایش قیمت مسکن را در میان ایالت‌های آمریکا داشت و پس از آن کالیفرنیا، آریزونا، جورجیا و میشیگان قرار گرفتند اما قیمت‌های مسکن حدود ۱۷ درصد پایین‌تر از رکورد مشاهده شده در آوریل سال ۲۰۰۶ است.

    نظرات