استفاده غلط از ابزارهای حاکمیتی در واگذاری زمین

استفاده غلط از ابزارهای حاکمیتی در واگذاری زمین

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجمع عده‌ای از مالکان زمین‌های مرادآباد که خواستار صدور مجوز ساخت واحدهای مسکونی خارج از محدوده شهر هستند، گفت: مشکل این عده به استفاده غلط از ابزارهای حاکمیتی در سال‌های گذشته برمی‌گردد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل ار ایسنا، پیروز حناچی پس از حضور در جمع افرادی که مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کرده بودند، اظهار کرد: مشکل این افراد به استفاده غلط از ابزارهای حاکمیتی در سالهای گذشته برمی‌گردد چراکه زمین برای حفظ منابع طبیعی در اختیار نهادی مانند وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وقتی از ابزاری مانند زمین به صورت غلط استفاده می‌شود، شاهد بروز چنین مشکلاتی نیز خواهیم بود، افزود: مشکل این افراد خارج از محدوده بودن زمین‌های مورد نظر است چراکه خواهان صدور مجوز ساخت واحدهای مسکونی هستند اما براساس قانون اجازه صدور مجوز در خارج از محدوده وجود ندارد.

حناچی با تأکید برلزوم اجرای عادلانه سیاست‌های مربوط به پروانه ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرها تصریح کرد: اگر همه نمی‌توانستند مجوز ساخت و ساز در مناطقی مانند این ناحیه را بگیرند حالا کسی برای صدور مجوز ساخت و ساز خارج از محدوده تجمع نمی‌کرد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مشکل افرادی که امروز مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کرده‌ بودند، اجازه و دستور صدور مجوز ساخت و ساز صادر نکرده‌اند، ادامه داد: درحال تهیه گزارش لازم برای ارائه به مقامات تصمیم‌گیر هستیم.‌

    نظرات