تولید اتصالات پی وی سی با خواص ضربه بهبودیافته در کشور

تولید اتصالات پی وی سی با خواص ضربه بهبودیافته در کشور

http://www.bananews.ir/محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید اتصالات پی وی سی با خواص ضربه بهبودیافته شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: این محصول در راستای بهبود خواص اتصالات پی وی سی و تولید تجاری یک نوع نانوکامپوزیت جدید با خواص ضربه و حرارتی بالا تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محصولات مهم در صنعت پی وی سی، تولید اتصالات پی وی سی سخت است، افزود: این قطعه در صنعت ساختمانی بسیار مورد استفاده است.

رییس این مرکز علم و فناوری با بیان اینکه بزرگترین مشکل در تولید محصول داخلی، مقاومت پایین در برابر ضربه و خواص حرارتی است، ادامه داد: فناوران یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ارائه فرمولاسیونی حاوی درصد بسیار اندکی از نانوذرات، این مشکل را به طور کامل رفع کرده‌اند، به گونه­‌ای که این محصول از لحاظ خواص فیزیکی، مکانیکی و حرارتی قابل رقابت با نمونه­‌های خارجی شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این محصول، استفاده از نانوذرات، در تولید صنعتی آن است که به دلیل عدم افزایش چشمگیر قیمت تمام شده پی وی سی، توان رقابتی فوق‌العاده را به تولید کنندگان داده است.

شیخ زین الدین در خصوص ویژگی­‌های این محصول گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در کاربرد اتصالات پی وی سی، شکنندگی و خواص حرارتی پایین است که به طور عمده در حین حمل و نقل و در دماهای بالا وجود دارد.

وی ادامه داد: نانوذرات، طی مکانیزم­‌های مختلف، این مشکلات را رفع کرده و باعث تولید محصولی برتر می‌شود که در این محصول، با استفاده از مکانیزم حفره سازی، بهبود خواص ضربه پذیری اتصالات پی وی سی حاصل شده است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در این مکانیزم به دلیل مساحت بالای سطح نانوذرات در تماس با پی وی سی، حفره‌های ریز زیادی در سطح مشترک ایجاد شده است که در اثر انرژی ضربه، توان و امکان ایجاد و رشد ترک را پیدا نمی‌کند، افزود: بهبود خواص ضربه اتصالات به گونه ای است که نمونه‌ها در اثر سقوط از ارتفاع بیش از ۱۵ متر نیز نمی شکنند.

وی عنوان کرد: همچنین بهبود خواص حرارتی نمونه­‌ها و ظاهر بسیار زیبا و شکیل نمونه­‌های حاوی نانوذرات از ویژگی­‌های دیگر این محصول است.

    نظرات