افتتاح خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال

افتتاح خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال

http://www.bananews.ir/شهردار اصفهان با بیان اینکه اعتبار شهر باید در حد بین‌المللی مشخص باشد، بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری تنها دو شهر تهران و تبریز توانسته‌اند در جذب سرمایه‌گذاری موفق عمل کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سقائیان‌نژاد افزود: برند سازی اصفهان باید از طریق صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دنبال شود و قوانین و مقررات برای سرمایه گذاران خارجی تسهیل شود.
وی با بیان اینکه تا وقتی سرمایه‌گذار امنیت را در منطقه‌ای احساس نکند به سمت سرمایه‌گذاری پیش نمی‌رود، گفت: یکی از راه‌های افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان، تنش‌زدایی با کشورهای دیگر است.
وی از تشکیل معاونت اقتصادی در شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این معاونت زمینه ساز توجه به سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود و امید است با ظرفیت‌های استانداری، شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان برای پیشرفت و اعتلای شهرمان در این زمینه گام‌هایی برداشته شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه متروی اصفهان یک پروژه ۱۲ ساله بود که متاسفانه به طول انجامید، گفت: بحث مترو به یکی از اختلافات در گذشته تبدیل شد، به گونه‌ای که از سوی استانداری اصفهان به دیوان محاسبات علیه شهرداری در این زمینه شکایت شد، اما با ورود دیوان محاسبات به این مساله، این شبهه از شهرداری رفع شد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۹۵۱ میلیارد تومان از منابع شهرداری و ۵۸۴ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای متروی اصفهان هزینه شده است.
سقائیان نژاد به خرید واگن‌های متروی اصفهان اشاره کرد و گفت: برای خرید واگن‌ها پنج سال است که شهرداری با مشکل روبه‌رو شده و اخیرا نیز سه رام واگن از چین وارد شده که یک رام آن برای تبریز، یک رام برای مشهد و یک رام برای اصفهان در نظر گرفته شده است.
شهردار اصفهان ادامه داد: قرار بر این بود که یک رام واگن در اردیبهشت ماه به اصفهان منتقل شود، اما اکنون این رام به شیراز منتقل شده است؛ چراکه گفته شد برای اصفهان باید آزمایش‌های لازم انجام گیرد.
وی تصریح کرد: در مذاکراتی که با مدیرعامل سابق مترو و استاندار اصفهان داشتیم به زودی واگن‌های اصفهان بارگیری می‌شود و تا قبل از ۲۲ بهمن سال‌جاری خط یک متروی اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.
وی در رابطه با نحوه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اذعان کرد: به دلیل اختلاف‌نظرهایی در سطح کشور شروع برنامه‌ریزی این جشنواره تحت شعاع قرار گرفت، به گونه‌ای که افتتاحیه و اختتامیه آن به صورت پررنگ در دست اصفهان نبود.
سقائیان‌نژاد گفت: شهرداری در این جشنواره یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و علاوه بر این رقم ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای شهرداری صورت حساب شده بود که شهرداری بنا به در نظر گرفتن سهم دیگر ارگان‌ها این صورت حساب را برگشت داده است. شهردار اصفهان با تاکید براینکه برگزاری جشنواره در جذب توریست و شناخت اصفهان بسیار تاثیرگذار است،گفت: طبق صحبت‌هایی که با وزیر ارشاد انجام گرفت، قرار است جشنواره فیلم کودک در تقویم بین‌المللی جشنواره به نام اصفهان ثبت شود.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل ورزشگاه نقش جهان تصریح کرد: شهرداری با وجود اینکه از نظر سازمانی نمی‌تواند در بحث احداث نقش جهان وارد شود، ولی اعلام آمادگی می‌کند تا این طرح هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
وی با اشاره به جلسات مختلف شهرداری و استانداری در خصوص ورزشگاه نقش جهان و مشکلات معارضان خاطرنشان کرد: قرار است برای حل معارضان ۳۰۰ هکتار وارد مذاکره شویم تا از نظر حقوقی مشکلی ایجاد نشود.
سقائیان نژاد احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی را یکی از طرح‌های شاخص شهرداری در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: مرکز همایش‌های بین‌المللی به همراه هتل و مجموعه تجاری تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار است سال آینده اجلاس بین‌المللی میراث معنوی برای اولین بار در کشور ایران و در اصفهان برگزار شود، افزود: برای برگزاری این اجلاس باید زیرساخت‌های شهر فراهم شود، از این رو در نظر داریم سالن اصلی اجلاس را تا پایان سال تکمیل کنیم. وی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ قلم صنایع‌دستی که در دنیا به ثبت رسیده است ۱۹۵ قلم آن به اصفهان تعلق دارد بنابراین شهر اصفهان با ظرفیت‌های بالای خود در اجلاس میراث معنوی حرف زیادی برای گفتن دارد و با این وجود اغراق نیست که بگوییم اصفهان پایتخت جهانی صنایع دستی محسوب می‌شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شهربازی رویاها نیز به منظور افزایش جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست و ایجاد نشاط داخلی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: کوه نخودی مانند کوه صفه در نزدیکی شهربازی رویاها به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد.

    نظرات