قیمت مسکن کاهش یافت؛ هزینه ساختمان‌سازی چطور؟

قیمت مسکن کاهش یافت؛ هزینه ساختمان‌سازی چطور؟

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: در حال حاضر بازار ساخت و ساز شهری به شدت با رکود مواجه بوده و فروش کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیاوش ساعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان ما شاهد هستیم که قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزدها بالا است و این مسأله باعث بالا رفتن هزینه ساخت و ساز می‌شود.

وی افزود: اگرچه ما با تعادل قیمت مسکن و پایین آمدن نرخ آن موافق هستیم اما تا زمانی که هزینه‌های ساخت و ساز و نرخ خدمات ساخت بالاست قیمت ساختمان‌سازی کاهش نمی‌یابد.

ساعی‌فر تصریح‌کرد: در حال حاضر در ساختمان‌سازی هزینه‌هایی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های خدمات شهرداری‌ها، شرکت آب، برق و فاضلاب و هزینه‌های تهیه نقشه اشاره کرد.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان عنوان‌کرد: ارگان‌های متولی و دخیل در ساختمان‌سازی باید مکانیزم‌هایی به کار بگیرند تا صنعت ساختمان‌سازی رونق بگیرد.

وی ضمن انتقاد از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: تصمیمات و قوانین این سازمان به هیچ‌وجه منافع انبوه‌سازان را دربر ندارد. سازمان نظام مهندسی باید بیشتر در زمینه شناسایی و رتبه‌بندی اعضای خود و انبوه‌سازان فعالیت کند و به هیچ‌وجه نباید در امور دیگر ساختمان‌سازی دخالت داشته باشد.

    نظرات