به همین زودی‌ها منتظر کاهش آلودگی هوا نباشیم

به همین زودی‌ها منتظر کاهش آلودگی هوا نباشیم

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با گلایه از اینکه اهمیت سازمان هواشناسی مغفول مانده است، گفت: وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران و شهرهای بزرگ بسیار خطرناک و غیرقابل قبول است لذا اطلاعاتی که در این سازمان تولید می‌شود باید به نحوی توسط شهروندان مورد استفاده قرار گیرد که منجر به تغییر در اوضاع شود چون به دلیل توسعه شهری به همین زودی‌ها نباید انتظار کاهش آلودگی را داشته باشیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی امروز - سه‌شنبه - در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه تامین اطلاعات پایه توسط سازمان هواشناسی بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: موضوع مهم این است که اهمیت این سازمان مغفول مانده که به واسطه سایر سازمان‌ها مردم با نتایج کار این سازمان مهم آشنا می‌شوند و باید سپاسگزار دوستان‌مان در این سازمان مهم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث دسترسی آزاد به اطلاعات، موضوعی بسیار مهم است که این سازمان همواره به آن توجه داشته است، گفت: قطعا موظفیم در دو حوزه اطلاع‌رسانی به شهروندان و دادن خدمات تخصصی به تمام صنایع، امکان برقراری ارتباط را تسهیل کنیم چون آسایش و رفاه مردم تا حد زیادی منوط به اطلاع از وضعیت اقلیم و هواشناسی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواشناسی از بنیادی‌ترین سازمان‌هایی است که می‌تواند در جهت افزایش بهره‌وری، رفاه مردم و رشد اقتصادی ایران سهم بسیار با اهمیتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بهترین نیروی انسانی را در سازمان هواشناسی داشته باشیم که البته تا امروز نیز این چنین بوده است، افزود: از رییس جدید این سازمان می‌خواهم راجع به نیروی انسانی و ارتقای آن برنامه ارائه دهد و در جهت افزایش رفاه کارکنان و مدیران این سازمان فعالیت‌هایی صورت گیرد چون این دوستان در پس پرده کار می‌کنند و باید به زحمات آن‌ها واقف باشیم.

آخوندی با تاکید بر اینکه مدرن‌سازی سازمان‌ از دیگر موضوعات قابل توجه است، اظهارکرد: با توجه به تحولات گسترده فناوری در سطح جهان مخصوصا در این صنعت، باید با آخرین تکنولوژی‌های روز همگام باشیم.

وی مفهوم جابجایی مدیران را باز کردن افق‌های جدید در سازمان‌ها دانست و گفت: این کار برای احیا و توسعه سازمان‌ها ضروری است.

با حکم وزیر راه و شهرسازی پرهیزکار به عنوان رییس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی جانشین بهرام صناعی شد.

    نظرات