۲۵ درصد خانه‌های روستایی مقاوم نیستند

۲۵ درصد خانه‌های روستایی مقاوم نیستند

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی غیر مقاوم هستند، گفت: هنوز وام خرید خانه‌های روستایی افزایش نیافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیز‌الله مهدیان در نشست خبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پایان بازسازی همه‌ واحد‌های زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تعهدات بنیاد مسکن، همه واحد‌های تخریب شده و آسیب‌ دیده آذربایجان شرقی بازسازی و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی افزود: طرح آمارگیری واحد‌های مسکن روستایی که از ۲۰ مهرماه آغاز شده بود به مدت یک ماه انجام شد و ۲۰ آبان‌ پایان یافت و نتایج آن تا پایان سال اعلام می‌شود.

مهدیان با اشاره به افزایش مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی نسبت به قبل گفت: در سرشماری سال ۹۰ معادل ۴۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده بودند و ۵۵ درصد واحد‌ها غیرمقاوم بودند که در حال حاضر ۳۰ درصد از واحدهای باقی‌مانده مقاوم شده‌اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال ساخت است.

به گفته‌ وی بازسازی واحدهای مسکن روستایی کشور تاکنون به ۲۵۵ هزار و ۴۰۰ واحد رسیده است.

مهدیان افزود: ۶۳ هزار و ۷۸۶ واحد مسکونی برای عقد قرار‌داد جهت بازسازی آماده هستند که از این میزان بازسازی ۲۰ هزار واحد تکمیل شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره‌ افزایش مبلغ وام مسکن روستایی به ۱۸ میلیون تومان گفت: بنیاد مسکن افزایش وام مسکن روستایی را به ۱۸ میلیون تومان درخواست کرده بود اما هنوز این وام‌ها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: نامه‌های مربوط به افزایش وام مسکن روستایی به معاون اول رییس جمهور ارسال شده و منتظر پاسخی از افزایش مبلغ وام‌ها هستیم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که قرار بود دولت و بنیاد مسکن مابه‌التفاوت سود تسهیلات بانکی را پرداخت کنند، گفت: طی هشت سال گذشته موفق به پرداخت سود تسهیلات نشدیم و اکنون این میزان بدهکاری به یک میلیارد تومان می‌رسد.

در ادامه مهدیان از روند مناسب بازسازی‌ واحد مسکونی روستایی از زلزله آذربایجان و بوشهر در سال گذشته صحبت کرد.

    نظرات