اینجا مردمش مجبورند اسید بنوشند

اینجا مردمش مجبورند اسید بنوشند

http://www.bananews.ir/مردم برخی روستاهای رفسنجان به جای آب، اسید می‌نوشند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مردم روستاهای جهان‌آباد، محمودیه وچهارصد دستگاه بخش فردوسیه نوق برای تهیه آب آشامیدنی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

"محمدی بهجت"، سرپرست فرمانداری رفسنجان در مورد آب جهان آباد وروستاهای اطراف آن به ایسنا می‌گوید: کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی علت کیفیت نامطلوب آب است.

وی ادامه می‌دهد: آب منطقه به صورت خودگردان تامین می‌شود و شبکه آب روستایی زیر بار پوشش آب این منطقه نمی‌رود.

محمدی ادامه می‌دهد: خودگردان بودن آب منطقه یکی از مشکلات است و کاهش و افت سطح آب‌های زیر زمینی کیفیت آب را پایین آورده است وبرای حفر چاه جدید مطالعات انجام شده اما مشکل، اساسی است.

وی می‌گوید: سال گذشته اقدام به حفر چاهی با هزینه‌ای بالغ بر یکصد میلیون تومان شد، اما به دلیل خشکسالی آب با افت کیفیت همراه بود.

محمدی ادامه می‌دهد: کار مطالعاتی حفر یک چاه جدید انجام شده و احداث آن می‌تواند مشکل آب کل منطقه نوق را برطرف کند‌.

سرپرست فرمانداری رفسنجان می‌گوید: می‌توان در کوتاه مدت‌ چاه فعلی را با یکی از چاه‌های آب کشاورزی که آب بهتری دارد و می‌تواند برای مصارف بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد، به صورت موقت معاوضه نمود و در بلند مدت چاهی را که مکان یابی شده و کار حفر آن در حال پیگیری است، زودتر انجام شود تا مشکل آب بهداشتی که در حال حاضر از کیفیت بسیار بدی برخوردار است، حل شود‌.

مردم این روستاها به مشکلات پوستی، شوره سر وریزش مو، سنگ کلیه، خشکی و زبری پوست عادت کرده‌اند، چرا که یکسالی می‌شود آب ناسالم آشامیدنی‌شان این امراض را به آنها هدیه داده است‌.

    نظرات