شرط تحویل مسکن‌مهر در پرند

شرط تحویل مسکن‌مهر در پرند

http://www.bananews.ir/خواسته برخی پیمانکاران: ۱۰ میلیون تومان اضافه برای هر واحد
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در شهر جدید پرند –منطقه‌ای که به خاطر بیشترین ساخت‌وساز مسکن‌مهر، پایتخت این طرح لقب گرفته و پاشنه‌آشیل دولت قبلی و فعلی برای خلاصی از بار مسکن‌مهر بوده و هست- تعدادی از پیمانکاران بزرگ‌مقیاس اخیرا اعلام کرده‌اند برای تحویل واحدهای مسکونی‌ به متقاضیان باید قیمت توافق‌شده، ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش پیدا کند!
در پرند بیش‌از ۱۵۰ پیمانکار، در کارگاه‌های مسکن‌مهر مشغول هستند که از این تعداد، حدود ۲۰ پیمانکار، مسوولیت ساخت نیمی از ۱۰۰ هزار مسکن‌مهر این شهر را برعهده دارند.
از میان سازنده‌های بزرگ‌مقیاس، یکی دو سازنده برای تحویل واحدهایی که ماه‌ها پیش باید واگذار می‌کردند پیش‌شرط‌های تازه‌ای گذاشته‌اند.
مسکن‌‌مهر با قیمت مقطوع مترمربعی ۳۰۰ هزار تومان سال‌های ۸۸ و ۸۹ در کل کشور کلید خورد، اما تعدادی از بزرگ‌مقیاس‌ها در همان زمان توانستند متری ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان اضافه بر سایر سازنده‌ها، قرارداد با دولت منعقد کنند. این گروه، اکنون نیز خواسته‌ای فراتر از سایر پیمانکاران دارد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» مدیران پرند هم‌اکنون با غالب پیمانکاران برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به توافق اولیه رسیده‌اند، اما برای پذیرش درخواست افزایش ۱۰ میلیون تومانی، به بن‌بست خورده‌اند.
کل واحدهای مسکونی‌مهر با میانگین قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان (بدون احتساب وام) به مردم پیش‌فروش شده و پیشنهاد افزایش ۱۰ میلیونی قیمت در کنار تاخیر چندین‌ ماهه برای تحویل واحدها، بعید است مورد پذیرش پیش‌خریداران قرار گیرد، ضمن اینکه دولت نیز به احتمال خیلی زیاد، در برنامه‌ای که برای افزایش قیمت با هدف تکمیل سریع واحدها دارد، حتی فکر چنین رقمی را هم نکرده است.
سازنده‌های مسکن‌مهر مدت‌ها است به دنبال دریافت خسارت ناشی از تورم سال‌های ۹۰ و ۹۱ هستند و افزایش دو برابری قیمت مصالح‌ساختمانی در سال۹۱ را مبنا قرار داده‌اند و خواستار افزایش قیمت مسکن‌مهر هستند.
قیمت مسکن‌مهر سال گذشته از مترمربعی ۳۰۰ هزار تومان به ۳۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما سازنده‌های پروژه‌هایی که امروز نیمه‌کاره مانده در حالی که باید سال پیش تحویل داده می‌شد، این افزایش را متناسب با رشد هزینه‌ها نمی‌دانند و ۱۰۰ هزار تومان افزایش دیگر در مترمربع را تقاضا دارند.

    نظرات