پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان افتتاح شد

http://www.bananews.ir/مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان از کیفی‌بودن برگزاری نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال همزمان با برگزاری این نمایشگاه کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی برای صنعتی‌سازی برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امیر مازیار شاکری افزود: حدود ۱۵۰ شرکت در نمایشگاه امسال شرکت کردند.

وی با بیان این‌که سال گذشته اذهان عمومی و سرمایه‌گذاران را به این بخش تشویق کردیم و برخی گفتند شاید حمایت های مالی تنها چاره‌ساز حمایت از صنعتی‌سازی شود اظهار کرد: آنچه از حمایت مالی ودستاوردهای نمایشگاه سال گذشته بر آمد، این بود که حمایت های مالی از سود آوری همین بخش حاصل می‌شود.

شاکری تصریح کرد: بخشی از صنعتی‌سازی در سال‌های اخیر بومی‌سازی شده و آنچه هدف نمایشگاه امسال است تربیت نیروی انسانی کارآزموده و استفاده از سرمایه‌گذاران برای صنعتی‌سازی است.

وی افزود: امیدواریم تا سه سال آینده پروژه‌های آموزشی صنعتی‌سازی محقق شود و این نمایشگاه تا سه سال آینده دستاورد‌های زیادی داشته باشد.

شاکری معرفی فن آوری‌های نوین وآشنایی با مبحث فنی و اجرایی صنعتی سازی ساختمان را مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه دانست و تاکید کرد: توسعه صنعتی ساخت‌وساز و حرکت به سمت شیوه های مدرن و فرهنگ سازی این شیوه نیز از اولویت های برگزاری نمایشگاه است.

به گفته وی، امروزه توسعه صنعتی سازی ساختمان باید به عنوان مهم‌ترین چالش جامعه مهندسی ساختمان کشور شناخته شود.

در ادامه رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های ایجاد شده طی سال‌های اخیر در امر صنعتی‌سازی ساختمان گفت: در حال حاضر سند جامع صنعتی‌سازی تدوین شده است اما در بخش عملیاتی برنامه اجرایی دیده نمی‌شود.

محمد شکرچی‌زاده در مراسم افتتاحیه‌ی پنجمین نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان تاکید کرد: تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات زیادی دربخش صنعتی‌سازی انجام شده است ، اما هیچ یک به خوبی عملیاتی نشده ، چرا که صنعتی‌سازی یکی از ارکان رشد اقتصاد مسکن است.

وی افزود: صنعتی‌سازی می‌تواند هزینه‌ی تمام شده ساخت‌وساز را کاهش دهد و در مقابل ساختمانی محکم‌تر و سالم‌تر تحویل دهد.

رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به طرح‌های پیش‌روی وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح آمایش سرزمین گفت: صنعتی‌سازی می‌تواند با توجه به اقلیم‌های متفاوت ایجاد شود و امیدواریم این مرکز در این زمینه با ارگان‌های ذیربط تشکیل جلسات مفیدی بدهد چرا که قرار است هر دوهفته یکبار جلسلاتی در این زمنه برگزار شود.

رییس سازمان نظام کاردانی استان تهران با تاکید بر اهمیت حرکت از سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی گفت: صنعتی‌سازی به جز مسکن مهر در کشور ایجاد نشده است، چرا که در سال‌های گذشته فرصت‌های زیاد صنعتی‌سازی را از دست داده‌ایم.

مهدی موذن در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنعتی‌سازی ساختمان گفت: طی سال‌های گذشته در صنعتی‌سازی ساختمان و ساخت واحد‌های مسکونی مهر تعجیل شد و این امر موجب شد تا صنعتی‌سازی به اوج خود نرسد.

به گفته‌ی وی حرکت از سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی در صنعت ساختمان حائز اهمیت است و شاید در برخی از موارد مجبور به صنعتی‌سازی شدیم که این میزان ساخت‌وساز برای مسکن کشور از جمله شهر تهران کافی نبوده است.

    نظرات