افزایش قیمت آب فعلا متوقف شد

افزایش قیمت آب فعلا متوقف شد

http://www.bananews.ir/این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: ما منتظر بررسی های بیشتری درباره قیمت آب هستیم و حتی اعمال افزایش ۳۸ درصدی نیز عدد کوچکی است و امکان ترمیم شکاف هزینه های تولید آب و دریافتی آن را نمی دهد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قائم مقام وزیر نیرو از بدهی ۷ هزارمیلیاردتومانی در بخش آب و آبفا خبر داد و گفت: با وجود عدم اجرای افزایش ۳۸ درصدی قیمت حامل های انرژی از جمله آب در سال جاری، هم اکنون منتظر بررسی های بیشتر دولت در اینباره هستیم.

 ستار محمودی از بدهی ۲ هزارمیلیاردتومانی در پروژه های آبی کشور خبر داد و گفت: همچنین ۵ هزارمیلیارد تومان نیز در بخش آب و فاضلاب بدهی وجود دارد که در مجموع ۷ هزارمیلیاردتومان بدهی باید در این بخش تعیین تکلیف شود.

قائم مقام وزیر نیرو درباره وضعیت افزایش قیمت آب اظهارداشت: هم اکنون مشترکان آب کشور تنها ۳۰ درصد هزینه تمام شده آب را می پردازند و این میزان در برخی مصارف مانند کشاورزی تنها ۷ درصد است.

محمودی با تاکید بر اینکه به دولت در قانون بودجه سال جاری اجازه افزایش ۳۸ درصدی قیمت حامل های انرژی داده شده است افزود: با این وجود، تاکنون این افزایش به اجرا گذاشته نشد و هم اکنون دخل و خرج آب و برق بسیار پُرنوسان است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: ما منتظر بررسی های بیشتری درباره قیمت آب هستیم و حتی اعمال افزایش ۳۸ درصدی نیز عدد کوچکی است و امکان ترمیم شکاف هزینه های تولید آب و دریافتی آن را نمی دهد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد ۷۲ درصد از مشترکین آب خانگی در هر دوره مبالغی کمتر از ۳۸۰۰ تومان پرداخت می کنند و این مبلغ برای ۲۱ درصد از مشترکان نیز کمتر از هزارتومان است.

    نظرات