جذب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب

جذب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جذب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا جانباز گفت: در سال ۹۱ و شش ماهه نخست سال ۹۲، در حدود ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی تامین شده با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب جذب شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۱ و شش ماه نخست سال ۹۲، بیش از هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی BOO و BOT توسط بخش خصوصی انجام شده است.

جانباز ادامه داد: همچنین در سال ۹۱ و شش ماه نخست سال ۹۲، بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی از طریق سرمایه گذاری از طریق پروژه های مشارکتی و بیع متقابل توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزایش اعتبارات ردیف خردی تضمینی آب و پساب، استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی و امکان استفاده از اعتبارات مندرج در ردیف کمک های فنی و اعتباری خطوط انتقال و طرح های مشارکتی آب و فاضلاب را از الزامات برای تداوم پایدارتر پروژه های مشارکتی صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد.

وی امکان واگذاری تخصیص پساب به بخش خصوصی جهت افزایش تعداد قراردادهای بیع متقابل را از دیگر موارد مهم برای تداوم و پایدارتر کردن طرح های مشارکتی و حضور بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب مطرح کرد.

    نظرات