آمادگی کامل برای خصوصی‌سازی حمل و نقل/ اعلام زمینه‌های سرمایه‌گذاری

آمادگی کامل برای خصوصی‌سازی حمل و نقل/ اعلام زمینه‌های سرمایه‌گذاری

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی کامل این وزارتخانه برای خصوصی‌سازی بخش حمل و نقل خبر داد وگفت: عمده‌ترین ظرفیت‌ برای حضور بخش خصوصی در مجموعه‌های ریلی و آزادراهی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد مجیدی در حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار کرد: هم اکنون ۹۹ درصد حمل و نقل جاده‌ای در اختیار بخش خصوصی است اما در بخش کلان، نگهداری آن‌ها در اختیار بخش حاکمیتی است.

وی افزود: بخش ریلی نیز در حاکمیت دولتی است و بهره‌برداری و بخش مسافری و باری در اختیار بخش خصوصی است. همچنین در بخش شرکت‌های هواپیمایی نیز فقط یک ایرلاین دولتی است که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

مجیدی با بیان این‌که آماده خصوصی‌سازی کامل در بخش حمل و نقل هستیم، اظهار کرد: این یکی از اولویت‌ها و موضوعات قابل توجه است که باید هر چه زودتر در همه بخش‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌های مشخص انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه راه و شهرسازی گفت: هدف از این نمایشگاه ارائه عملکرد و فعالیت‌های انجام شده، ارائه پتانسیل‌های بخش خصوصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بخش است که امیدوارم اگر در بخش قوانین و مقررات در زمینه جذب بخش خصوصی مشکلی وجود دارد برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد: از امکانات بخش خصوصی برای اجرای اهداف دولت و مردم استفاده شود.

مجیدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را برقراری ارتباطات، بیان مشکلات و موانع موجود و بررسی راهکارهای حل آن عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هر یک از غرفه‌های این نمایشگاه اعم از دولتی و خصوصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده و در این زمینه تعاملات لازم صورت ‌می‌گیرد.

    نظرات