آغاز مجدد پروازهای ایران - بحرین قبل از اربعین

آغاز مجدد پروازهای ایران - بحرین قبل از اربعین

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در تلاش هستیم پروازهای ایران – بحرین را تا قبل از اربعین آغاز کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد پرورش در چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی درباره کترینگ فرودگاه امام گفت: تمام تجهیزات این پروژه نصب شده و ۹۸ درصد آن آماده است. همچنین تجهیزات این پروژه در حال تکمیل است و در برنامه داریم تا دو ماه آینده ۱۵ درصد آن را برای بخشی از مسیرها راه اندازی کنیم.

وی درباره خصوصی‌سازی هما گفت: مقدمات این کار فراهم شده اما به دلیل اختلافاتی که بین سازمان خصوصی‌سازی و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه وجود دارد این کار هنوز انجام نشده و واگذاری صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما توضیح داد: قیمت‌گذاری برای این واگذاری براساس نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان انجام شد که بعد از تغییر نرخ ارز نیاز به تغییراتی داشت و این کار در حال حاضر باید براساس قیمت واقعی و نرخ ارز مبادله‌ای انجام شود.

پرورش با بیان این‌که در بودجه امسال، شرکت هما هنوز جزو شرکت‌های مشمول واگذاری است، اظهار کرد: قیمت ۵۰ درصد سهام در زمانی که نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان بود ۱۴۶۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که این کار به انجام نرسید و درحال حاضر با نرخ ارز مبادله‌ای تجدید ارزیابی خواهد شد.

وی با بیان این‌که نمایشگاه راه و شهرسازی فرصت خوبی است تا بخش‌های دولتی و خصوصی عملکرد یک ساله خود را ارائه دهند و تعاملاتی با یکدیگر برقرار کنند، گفت: در حال افزایش تعداد پروازها هستیم و بر این اساس در چند ماه گذشته شش نقطه داخلی را افزایش دادیم و برای افزایش پروازهای بین المللی نیز برنامه‌هایی داشتیم و افزایش پرواز عتبات را انجام دادیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت هما برای پروازهای حج امسال حدود ۲۰۰ پرواز را انجام داد.

خرید ایرباس در برنامه سال آینده

به گزارش ایسنا، پرورش که به عنوان نماینده وزارت راه در نشست ژنو در جریان جزئیات توافقات قرار گرفته و در نشست‌ها حضور داشته است درباره نتایج این توافقات در صنعت هوایی گفت: با توجه به لغو تحریم واردات قطعات هواپیما تقاضاهایی برای کمپانی‌های سازنده ارسال کردیم و منتظر دریافت پاسخ دراین زمینه هستیم. همچنین درباره خرید هواپیما در این مقطع توافقی نشد که امیدواریم تیم مذاکره کننده در فرصت‌های آتی زمینه این کار را فراهم کند که گشایشی برای خرید هواپیما صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما تاکید کرد: سیاست‌گذاری ما برای خرید هواپیما برای سال‌های آینده از نوع ایرباس است.

وی درباره بحث آزادسازی گفت: این موضوع در قانون آمده و لازم‌الاجراست که در این زمینه مجموعه‌ای با همکاری تیم کارشناسی تدوین شده و در اختیار وزیر راه قرار گرفت و وی روی این موضوع تاکید دارد و باید روی آن کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

پرورش افزود:‌ بدیهی است متولی اجرای این قانون سازمان هواپیمایی است و تعاملات خوبی بین سازمان و شرکت وجود دارد که باید زیرساخت آن وجود داشته باشد ولی آزادسازی به معنای افزایش قیمت نیست.

مدیرعامل هما ادامه داد: نتایج آزادسازی در برخی کشورها مطلوب بود ولی این آزادسازی نباید به بهای کاهش کیفیت خدمات باشد.

وی درباره بدهی هما به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بخشی از مشکلات و بدهی‌های خود را با آن‌ها حل کردیم.

پیش‌بینی هوای سالم تا پایان هفته

داوود پرهیزگار - رییس سازمان هواشناسی کشور - نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی ما تا پایان هفته هوای سالم است که البته سالم بودن به معنای پاک بودن هوا نیست که البته روز دوشنبه - ۱۱ آذر - شرایط جوی را برای انباشت آلاینده‌ها داریم اما در حد اضطرار نخواهد بود.

    نظرات