نصب و راه‌اندازی ۵۴ دستگاه آسانسور جدید در ایستگاه‌های متروی تهران

نصب و راه‌اندازی ۵۴ دستگاه آسانسور جدید در ایستگاه‌های متروی تهران

http://www.bananews.ir/شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تعداد ۵۴ دستگاه آسانسور جدید را در خطوط ۱، ۲ و ۵ مترو نصب و به بهره‌برداری رساند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تسهیل تردد از طریق شبکه مترو برای حمل و نقل و جابجایی سریع درون شهری یکی از مسایل مهمی است که همواره برای شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه به هنگام طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط مختلف مد نظر بوده و در برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت به عنوان امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر قرار دارد.

"پله برقی" و "آسانسور" دو امکان و خدمت مهم در دسترسی آسان مسافران به شهر زیرزمینی محسوب می‌شوند که تکمیل و تجهیز برخی ایستگاه‌های فاقد این خدمت، کماکان در برنامه‌های شرکت مترو است.

در همین راستا شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در فاز جدید نصب و راه‌اندازی آسانسورهای باقی مانده در خطوط یک، ۲ و ۵ مترو، تعداد ۵۴ دستگاه آسانسور را در ۱۵ ایستگاه (باقرشهر، شاهد، امام حسین (ع)، شهید مدنی، گلبرگ، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری، تهرانپارس، ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، گرمدره، اتمسفر و محمدشهر) نصب کرد که از این تعداد ۱۲ مورد در مرحله اخذ مجوز استاندارد برای بهره‌برداری قرار دارند و مابقی تحویل شرکت بهره‌برداری شدند.

پیش از این و در قرارداد جداگانه از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ در خطوط سه گانه یاد شده تعداد ۷۴ دستگاه آسانسور در فاز اول نصب و راه‌اندازی شده بود.

شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تاکنون برای تسهیل و رفاه مسافران در ایستگاه‌های خطوط مترو تهران بالغ بر ۴۳۴ پله برقی نصب و به شرکت بهره‌برداری مترو تحویل داده است.

    نظرات