منابعی برای تعهدات باقیمانده در مسکن مهر وجود ندارد!

منابعی برای تعهدات باقیمانده در مسکن مهر وجود ندارد!

http://www.bananews.ir/تکمیل مترو شهرهای‌جدید ۶۰۰ میلیاردتومان پول می‌خواهد
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزارت راه‌وشهرسازی با انتشار گزارش عملکرد ۱۰۰ روز اول، در ابتدای این گزارش نوشت: وزارت راه‌وشهرسازی با ادغام دو وزارتخانه، علاوه‌بر مشکلاتی که همه وزارتخانه‌ها با آن مواجه هستند مسائل ناشی از ادغام را نیز به دوش می‌کشد.
این گزارش در دو فصل شامل «تشریح ساختار فعلی وزارتخانه همچون نیروی‌انسانی، اعتبارات و بدهی‌ها» و همچنین «توضیح اقدامات انجام‌شده ظرف ۱۰۰ روز اخیر در ۱۷ حوزه زیرمجموعه وزارتخانه از جمله راه و حمل‌ونقل و مسکن و ...» تهیه شده است.
آن طور که به‌صورت رسمی در این گزارش اعلام شده است، وزارت راه‌وشهرسازی هم‌اکنون ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی به پیمانکاران دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۴۷۲ طرح و حدود ۵ هزار پروژه به قیمت ثابت سال۹۲، برابر با ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، این درحالی است که کل بودجه وزارتخانه در سال ۶ هزار میلیارد تومان است. در این گزارش درباره بخش مسکن (مسکن‌مهر) نیز اعلام شده است: در حال‌حاضر منابعی جهت پرداخت تعهدات باقی‌مانده در مسکن‌مهر وجود ندارد. ضمن اینکه ضعف موجود در سیستم حمل‌ونقل عمومی که از جمله مشکلات فعلی مسکن‌مهر به‌خصوص در شهرهای‌جدید محسوب می‌شود در شرایطی است که معادل ۶۳۳ میلیارد تومان هزینه برای تکمیل این سیستم‌ها (مترو) اعتبار لازم است؛ در حالی که تاکنون ۲۲۶ میلیارد تومان صرف شده است.

    نظرات