کریدور شمال به جنوب شرق ۴ سال دیگر تکمیل می‌شود

کریدور شمال به جنوب شرق ۴ سال دیگر تکمیل می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل کریدور منطقه‌ای شمال به جنوب شرق تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به پروژه‌های بزرگراهی که سر مسیر‌های کریدور‌های اصلی ترانزیتی کشور قرار دارند، گفت: کریدور منطقه‌ای شمال - جنوب شرق کشور از مرز آغاز می‌شود و در‌ مسیر چابهار - نیک‌شهر - زاهدان - مشهد عبور می‌کند و پس از مشهد دو شاخه خواهد شد که یک شاخه آن به سمت سرخس و شاخه دیگر به سمت مرز باجگیران می‌رود.

وی با بیان اینکه بخشی از عملیات تکمیل این محور در کریدور ترانزیتی شمال‌ - جنوب شرق، احداث راه اصلی به طول ۱۷۰۰ کیلومتر است، افزود: حدود ۵۰۰ کیلومتر آن بزرگراه است و بقیه نیز در قالب راه اصلی احداث می‌شود و احداث راه دوم به عنوان اولویت دوم کماکان در حال اجراست.

راهکاری برای کاهش ترافیک درون‌شهری و سوانح رانندگی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره احداث و توسعه کنارگذر شهر‌ها به عنوان یکی از روش‌ها برای کاهش ترافیک درون‌شهری و سوانح رانندگی گفت: در حال حاضر ۶۹ کنارگذر به طول حدود ۱۷۰۰کیلومتر در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال ساخت است که تا پایان امسال ۱۰ کنارگذر افتتاح می‌شود.

تملک اراضی از مشکلات اصلی در احداث کنارگذر‌ها

وی با بیان اینکه تملک اراضی یکی از مشکلات اصلی در زمینه احداث کنارگذر‌هاست، گفت: برای احداث این کنارگذر‌ها باید از حاشیه شهرها عبور ‌کنیم که قیمت ‌نرخ اراضی به ویژه در شمال کشور و نواحی ساحلی بالاست و در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

تکمیل کنارگذر ساری تا پایان سال

خادمی با اشاره به ساخت کنارگذر ساری گفت: در این مسیر ترافیک زیادی وجود دارد که اولویت‌ اصلی ما احداث کنارگذر است که عملیات اجرایی آن از حدود ۱۹ سال گذشته آغاز شده اما به دلیل مشکلاتی که اشاره شد هنوز این پروژه به اتمام نرسیده که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

    نظرات