افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان

http://www.bananews.ir/مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۴۱ میلیون تن کالا غیر نفتی و بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد نفتی طی هشت ماه نخست امسال در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا دلبری گفت: طی این مدت، بیش از ۶۳ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: از میزان عملیات انجام شده در سطح بنادر استان ۴۱ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۹۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۰ تن اختصاص به مواد نفتی دارد.

دلبری به افزایش ۲۷ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر هرمزگان اشاره و میزان آن را ۱۹ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۱۷ تن عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در همین مدت بیش از ۱۰ میلیون تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی میزان کاپوتاژ کالاهای غیر نفتی را هفت میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۱۰ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

دلبری از رشد ۱۳ درصدی صادرات مواد نفتی از بنادر هرمزگان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۹۶ تن مواد نفتی از طریق بنادر استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در این مدت ۴۳۳ هزار و ۸۳۵ تن مواد نفتی از طریق این بنادر به داخل کشور وارد شد که ۲۷ درصد رشد داشته است.

بیش از ۷۰ بندرکوچک و بزرگ از جمله بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور در استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

    نظرات