عمران شهری و ترافیک، اولویت‌های عمرانی خوزستان

عمران شهری و ترافیک، اولویت‌های عمرانی خوزستان

http://www.bananews.ir/استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان که ملی‌ترین استان کشور است باید با سایر استان‌های مرزی تفاوت داشته باشد و برنامه‌ریزی مدونی برای نگهداری تمام سرمایه‌ها در استان صورت بگیرد.
عبدالحسن مقتدایی ادامه داد: روند نگهداری سرمایه‌ها در استان با یک منحنی نزولی مواجه است. نگهداری و ماندگاری سرمایه‌های ملی و همچنین سرمایه‌گذاری ملی و بخش خصوصی نیز سیر نزولی در این استان داشته است، اگرچه به لحاظ مادی، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام شده، ولی شاکله و پیکره‌ای که باید این سرمایه‌ها را اداره کند، وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار خوزستان تصریح کرد: معتقدم دلیل عدم ماندگاری سرمایه‌های فکری و مادی، تغییر شاخص‌ها در استان‌های مرزی و استان خوزستان بوده است؛ البته خوزستان نباید یک استان مرزی تلقی شود و از هر حیث قلب اقتصاد کشور به شمار می‌رود. هیچ توسعه‌ای در هیچ گوشه‌ای از کشور اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه بر مخازن نفت در استان خوزستان تکیه داشته باشد.
مقتدایی خاطرنشان کرد: اشکال اساسی در استان خوزستان این است که شخصیت حقیقی افرادی که در استان منصوب می‌شوند با جایگاهی که در آن کار می‌کنند تطابق ندارد. اگر مدیریت‌ها را بر اساس شاخص‌های توسعه استان تعیین کنیم دیگر شاهد عدم موفقیت‌ها در برخی امور نخواهیم بود.

وی در خصوص حضور زنان در میان مشاوران استاندار و استفاده از ظرفیت این قشر در امور استان اظهار کرد:‌ در خصوص فعالیت زنان در کارهای سخت لازم است بدانید که با توجه به شرایط آنها، باید یک سری اولویت‌ها و کارهایی در شأن زنان مدنظر قرار گیرد، ولی در نظر داریم یک خانم تحصیلکرده را در یکی از شهرها به عنوان فرماندار منصوب کنیم. قطعا فعالیت زنان در امور استان مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص جمع‌بندی وی از وضعیت فعلی و آینده استان خوزستان، افزود: بنده مدیری نیستم که به گذشته تکیه کنم و هرگز مدیر پیش از خود را تحلیل نکرده‌ام. معتقدم هر کسی که مسوولیت می‌پذیرد، یا قابلیت کار دارد یا باور دارد که قابلیت آن را دارد. بنده با دو رویکرد آمده‌ام؛ یکی ایجاد سعی و تلاش و تغییر شاخص‌ها و ارایه کارهای جدید و دیگری ایجاد رضایتمندی در میان مردم است و مردم پس از یکی دو سال می‌توانند مقایسه و ارزیابی کنند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، با طرح سفرهای استانی موافق نیستم، ادامه داد: اختیارات یک استاندار نباید گرفته شود. هیچ کسی قدرت را به دست افراد نالایق نمی‌دهد و قطعا کسی که قدرت را به دست می‌گیرد، انسان با عرضه‌ای است.
مقتدایی در خصوص آینده استان اظهار کرد: هنر یک مدیر این است که با استفاده از امکانات موجود، یک امکان جدید را خلق کند. فکر می‌کنم در کوتاه‌مدت می‌توان از آنچه در استان هست بهره برد و شاهد تحول جدیدی در استان باشیم؛ سال آینده نیز اگر شرایط اقتصادی تغییر کند و تاثیر مطلوبی بر حوزه اعتبارات بگذارد، شاهد تحولاتی در استان خواهیم بود. حوزه مسکن نیز باید با کمک بخش خصوصی فعال شود و طرح مسکن مهر با محوریت و مسوولیت مردم ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: تامین امنیت آحاد مردم استان، از نظر مادی، معنوی و شغلی محور عملکرد خواهد بود و در کنار آن نیز طرح‌های عمرانی دنبال می‌شود. لازم است روحیه مردم را تغییر دهیم تا خود را باور کنند و همه معاونت‌های استانداری موظفند تا پایان دوره فعالیت خود حداقل پنج سازمان مردم‌نهاد جدید را ایجاد و تقویت کنند. سازمان‌های مردم نهاد باید به شکلی جدی در استان ایجاد و تقویت شوند. این سازمان‌ها باید به طور تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، محیط‌زیست و حتی مسایل امنیتی شامل امنیت شغلی، اجتماعی و معنوی وارد شوند.
مقتدایی گفت: در این خصوص لازم است مرجعی تشکیل شود تا با رعایت اخلاق، انضباط و تمام قوانین و مقررات و حقوق متولی مربوطه، به دنبال احقاق حقوق مردم باشد و اکنون جای چنین مجموعه‌هایی در استان خالی
است.
استاندار خوزستان در ادامه در خصوص برنامه‌های عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در این خصوص اولویت با پروژه‌های جدید عمران شهری و سیستم‌های ترافیکی است. همچنین طرح‌های هادی در روستاها، طرح‌های عمران و آبادانی روستاها و پروژه‌هایی که مصوب دولت هستند، ادامه پیدا می‌کنند. قرار نیست مسکن مهر متوقف شود و اقدامات مربوط به آن انجام می‌شود، ولی این پروژه به سمت و سویی پیش خواهد رفت که با محوریت و مسوولیت مردم صورت گیرد.
مقتدایی گفت: قرار نیست هیچ پروژه‌ای متوقف شود، مگر اینکه تشخیص داده شود که پروژه‌ای، آب در هاون کوبیدن است. پروژه‌های عمرانی جدید بیشتر در حوزه‌هایی مانند ترافیک، انضباط درون شهری و عمران شهری متمرکز می‌شوند.
استاندار خوزستان درباره موضوع آلودگی هوا و علت عدم ارایه گزارشی در زمینه علت ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم استان پس از بارندگی، گفت: قرار بر این است که موضوع آلودگی هوا در استان در دستور کار شورای بحران قرار بگیرد و این شورا در خصوص آلودگی هوا در استان تصمیم‌گیری کند. یکی از بندها و مصوبات ستاد بحران تعیین عوامل آلاینده است که اگر فعالیت سازمان یا شرکت‌های آلوده‌کننده هوا یا عامل ناشناخته‌ای علت این موضوع باشد، مشخص و اعلام کنند. این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و اکنون منتظر نتیجه هستیم.
مقتدایی ادامه داد: در جایی هم اعلام شده بود که استاندار اظهار کرده آمار و ارقام ارائه نشود، ولی من معتقدم که باید اطلاعات به روز به مردم ارائه شود تا اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامت خود انجام دهند. این حق مسلم مردم است که بدانند در این شرایط مسایل بهداشتی را به چه شیوه‌ای و چه نکاتی را در این زمینه باید رعایت کنند. با قاطعیت اعلام می‌کنم علت مشکل تنفسی مردم پس از بارش باران، به طور مطلق مشخص نیست.

    نظرات