احتمال توقف ساخت برخی سدها

احتمال توقف ساخت برخی سدها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام احتمال توقف ساخت برخی سدها به منظور جلوگیری از تکرار ساخت سدهایی بدون آب در کشور گفت: وزارت نیرو آماده خرید ۷۰۰ میلیاردتومان آب از بخش خصوصی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  رحیم میدانی با اعلام اینکه وزارت نیرو برای سال ۹۳ درخواست خرید ۷۰۰ میلیاردتومان آب از طریق بخش خصوصی را داده است گفت: از طریق بخش خصوصی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری صورت گرفته و وزارت نیرو آب تولیدی در این بخش را خریداری خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه موضوع مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب مطرح است اظهارداشت: هم اکنون ۹۲ درصد آب کشور در بخش کشاورزی به مصرف می رسد که باید به سمت تولید محصولات پُربازده و کم مصرف حرکت کنیم.

میدانی ادامه داد: در بخش آب و فاضلاب در حال حاضر ۸۰۰ پروژه داریم که ۱۱۰ هزارمیلیاردتومان منابع نیاز دارد. متاسفانه سدهایی را ایجاد کردیم که نصف آن هم پُر نمی شود، از سویی در روان آب ها تغییراتی رخ داده است.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در طرح های بخش آب کشور گفت: در این بررسی ها ممکن است ساخت سدی کاملا منتفی شود و یا در اهداف آن تجدیدنظر صورت گیرد. حتی ممکن است سدی با پیشرفت کار نیز متوقف شود و ما نباید سدی بسازیم که خالی از آب بماند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام توقف برخی مطالعات سدسازی و عمدتا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهارداشت: بحث انتقال آب در وزارت نیرو یک موضوع جدی است و مردم از حاکمیت آب می خواهند؛ بنابراین این موضوع از مسائل جدی کشور محسوب می شود.

مهر

    نظرات