ادامه رکود بازار مسکن تا تثبیت برنامه‌های دولت

ادامه رکود بازار مسکن تا تثبیت برنامه‌های دولت

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه سازان معتقد است: رکود بازار مسکن تا نیمه اول سال آینده ادامه دارد و تا زمان تثبیت برنامه‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی روند رکود بر بازار حکمفرماست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به روند رکود در بازار مسکن و پیش‌بینی ادامه این بازار تا پایان سال اظهار کرد: تا زمان اعلام برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی روند رکود بر بازار مسکن حکم‌فرماست لذا در صورتی که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های خود همچون تسهیلات بانکی، طرح مسکن اجتماعی، منابع مالی و الگوهای جدید اعلام کند، بازار به سمت رونق می‌رود و این روند باعث می‌شود بازار مسکن سرو سامان بگیرد در غیر اینصورت روال رکود بازار ادامه خواهد داشت.

به گفته وی پس از اعلام طرح‌های دولت، آرامش بیشتری وارد بازار مسکن می‌شود و نگرانی کمبود مسکن از سوی مردم کاهش می‌یابد.

رییس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: طرح‌های جدید دولت باید هر چه دقیق‌تر و زودتر اعلام شوند تا این نگرانی برای مردم ایجاد نشود که کمبود مسکن داریم یا اینکه آیا دوباره با مشکل قیمت مسکن مواجه شویم.

رهبر افزود: تا زمان وجود رکود در بازار، سرمایه‌گذاری وارد بازار مسکن نمی‌شود و پس از خروج رکود از بازار، کم کم رونق به بازار می‌آید و سرمایه‌ها به سمت این بخش میل می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی با دولت برای طرح‌های پیش رو همچون مسکن مهر اظهار کرد: همواره بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت را داشته است اما هنوز صحبتی مبنی بر همکاری بخش خصوصی برای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

    نظرات