شاهرودی‌ها، بزرگترین مصرف‌کننده گاز در استان سمنان

شاهرودی‌ها، بزرگترین مصرف‌کننده گاز در استان سمنان

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از بهره مندی ۳۸ هزار و ۶۳۰ خانوار روستایی استان سمنان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جراحی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۹ روستا از مجموع ۳۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و به عبارتی از مجموع ۳۸ هزار و ۶۳۰ خانوار روستایی استان، بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۶۲ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از گاز مصرفی استان از طریق خط ۴۸ اینچ شمال - شمال شرق کشور در محدوده استان سمنان و بخش دیگر نیز از دو خط ۱۶ اینچ ری - سمنان و علی آباد کتول به شاهرود تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به سرانه مصرف گاز در استان، اظهار کرد: در حال حاضر و در پیک مصرف گاز، شهرستان شاهرود با دارا بودن ۴۸ هزار و ۲۴۷ خانوار شهری و ۸۴۷۲ خانوار روستایی بهره‌مند از گاز و مصرف نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی، عنوان بزرگترین شهرستان مصرف کننده گاز طبیعی در استان را دارد.

وی، متوسط سرانه مصرف گاز طبیعی در استان را طی یک سال گذشته، روزانه ۴٫۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و با توجه به آغاز فصل سرما در استان، خواستار مصرف بهینه گاز در استان سمنان شد.

جراحی درباره طرح‌های گازرسانی در دست اجرای شرکت به خبرنگار ایسنا، گفت: در حال حاضر گازرسانی به روستای "گلستان" از توابع شهرستان میامی با ۱۶۲ خانوار، گازرسانی به روستایی در ایوانکی با ۱۰۸ خانوار، اجرای خط تغذیه و ساخت ایستگاه تقلیل فشار ( TBS) مسکن صنعتی ساز سمنان در حال اجرا است.

    نظرات