پیش بینی کف قیمتی جدید برای مقاطع

پیش بینی کف قیمتی جدید برای مقاطع

http://www.bananews.ir/روز گذشته پس از بازگشایی دوباره بازار آهن بعد از تعطیلی مربوط به اربعین، قیمت انواع محصولات فولادی موجود در بازار با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) براساس این گزارش، روز سه‌شنبه به‌رغم ثبات قیمت شمش‌های وارداتی به کشور و نوسان رو به بالای نرخ ارز در بازار آزاد، اما متوسط قیمت آهن‌آلات اعم از سایزهای مختلف میلگرد و شاخه‌های سبک تیرآهن‌های ذوبی، کاهش
چند درصدی را نسبت به آخرین قیمت روز یکشنبه تجربه کرد. دیروز همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد، فولادسازان خصوصی نیز بهای میلگردهای خود را در اکثر سایزها ۵ تا ۲۰ تومان کاهش دادند.
به گفته یکی از معامله‌گران، قیمت قراضه تا سطح ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو تنزل یافته است که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت شمش نیز تا حدود ۱۴۴۰ تومان و به تبع آن مقاطع تا ۱۶۰۰ تومان کاهش یابد. البته این معامله‌گر معتقد است: اگر بهای قراضه در این سطح باقی مانده یا حتی بیشتر نیز کاهش یابد، قیمت‌ مقاطع نه به یکباره بلکه اندک‌اندک و طی روزهای آتی، خود را تا این سطح قیمتی تعدیل خواهند کرد.
از سوی دیگر روز گذشته در بورس کالا نیز فولاد مبارکه اصفهان اقدام به عرضه سلف چند نوع ورق تولیدی خود کرد. این شرکت ورق گرم B را با قیمت تقریبی ۱۶۰۹ تومان در حجم ۸۸۰۰ تن عرضه کرد که ۲۰۹۰ تن از آن به فروش رسید. ورق گرم C نیز دیگر عرضه این شرکت با قیمت ۱۶۲۸ تومان بود که تا پایان زمان معاملات ۲۷۵۰ تن از ۹۹۰۰ تن حجم عرضه، مورد معامله قرار گرفت.
در این روز ورق سرد B هم با بهای ۱۹۹۰ تومان در هر کیلو به میزان ۲۰۰۰ تن به روی تابلو عرضه رفت که نیمی از آن مورد استقبال خریداران قرار گرفت. در همین حال فولاد مبارکه بالغ بر ۳۱ هزار و ۳۰ تن انواع ورق را توسط کارگزاران در سیستم مبادلاتی مچینگ ثبت کرد.
امروز هم تالار صنعتی و معدنی میزبان فولادسازان دولتی است. شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان به ترتیب عرضه ۳ هزار و ۳۰۰، ۱۱ هزار و ۲۶۴ و ۲۰ هزار تن سبد میلگرد و تیرآهن، سبد تیرآهن شاخه ۲۲ و شمش بلوم را در قالب دو معامله سلف و یک معامله نقدی در دستور کار دارند که به دلیل روند کاهشی قیمت‌ شمش و مقاطع در خارج از فضای بورس، رفتار خریداران در قبال این عرضه‌ها نامعلوم است.

    نظرات