بارش‌ها در تهران از چهارشنبه آغاز می‌شود

بارش‌ها در تهران از چهارشنبه آغاز می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روز چهارشنبه شمال شرق و مناطق مرتفع تهران بارش برف و مناطق جنوبی و مرکزی شاهد بارش باران خواهند بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: تا روز دوشنبه شرایط نسبی سکون هوا وجود داشته و آلاینده‌ها کم و بیش در جو تهران باقی خواهند ماند اما انتظار ما این است که با ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه‌شنبه و جریان وزش باد آلاینده‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: شهرهای اصفهان و تبریز نیز که از نظر آلودگی هوا در وضعیت بدی قرار دارند همانند تهران تا روز یکشنبه شرایط سکون هوا و افزایش آلاینده‌ها را تجربه خواهند کرد اما با ورود این سامانه جدید و بارندگی اندک از میزان آلودگی این شهرها نیز کاسته خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بارندگی‌ها از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شده و بتدریج شهرهای تبریز، خوزستان،‌ ایلام و چهارمحال و بختیاری و شمال غرب کشور را فرا خواهند گرفت و بتدریج در روز چهارشنبه به تهران و مرکز کشور خواهد رسید.

وی در خصوص شکل بارش‌ها نیز به ایسنا گفت: قاعدتا با سرمایی که اکنون در کشور داریم و تراز دمایی جو که پایین‌تر از صفر است بارش‌ها به صورت برف خواهند بود اما در شهر تهران به دلیل اینکه دمای صفر فقط در ابتدای صبح وجود داشته و بعد از آن تابش آفتاب را داریم بارندگی‌ها اغلب به شکل باران خواهند بود.

    نظرات