فراتر از ساختمان‌سازی برای «پرند»

فراتر از ساختمان‌سازی برای «پرند»

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شهر جدید پرند ۱۵ روز بعد از انتصابش در این سمت، به‌واسطه سابقه‌ای که بین سال‌های ۸۹ تا ۹۰ در هیات‌مدیره این شهر داشته و همچنین بررسی‌هایی که در چند روز اخیر از اوضاع شهر انجام داده است، اعلام کرد: در پرند با حجم وسیع واحدهای مسکونی‌مهر، به اندازه کافی ساخت‌وساز مسکونی صورت گرفته اما به‌رغم این توسعه کالبدی، شهر به لحاظ شاخص‌های غیرکالبدی همچون مباحث اقتصاد‌شهری، اجتماعی و فنی شهرسازی هنوز به رشد مطلوب نرسیده و نیازمند تمرکز فعالیت شرکت عمران شهر جدید پرند در این حوزه است.
مدیرعامل شهر جدید پرند با تاکید براینکه اراده دولت بر تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن‌مهر، در بالاترین سطح ممکن در پرند به عنوان پایتخت مسکن‌مهر محقق خواهد شد، برنامه‌ها و سیاست‌های تازه برای اجرا در شهر جدید پرند را تشریح کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط‌عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند، باران هاشم‌زهی اعلام کرد: با شناختی که پیش‌تر به‌واسطه عضویت در هیات‌مدیره شرکت عمران پرند از این شهر داشتم و همچنین بررسی‌های فشرده‌ای که طی ۱۵ روز اخیر از وضع موجود این شهر به خصوص پروژه‌های مسکن‌مهر انجام داده‌ام، با توجه به اهداف از قبل ترسیم‌شده برای پرند، تلاش خواهیم کرد دو موضوع را طی دوره جدید در سرلوحه فعالیت‌های شرکت عمران شهر جدید پرند قرار دهیم. هاشم‌زهی تصریح کرد: پیش‌شرط توسعه شهر جدید پرند و سرعت گرفتن‌ فعالیت‌های عمرانی و همچنین اقدامات غیرعمرانی در این شهر، عبارت است از رعایت اصل هماهنگی، همسویی و همکاری همه‌جانبه با همه دستگاه‌ها، نهادها، علما، معتمدین و بزرگان که این موضوع در چند روز اخیر برای اجرا به همکاران شرکت عمران ابلاغ شده است.
پرند بزرگ شده اما رشد نکرده
مدیرعامل پرند درباره موضوع دوم افزود: پرند در سال‌های اخیر به‌واسطه حجم وسیع ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر از نظر کمی و کالبدی به اندازه زیادی رشد کرده اما به لحاظ شاخص‌های کیفی و مهم شهری در جایگاه مطلوب قرار ندارد و نیاز به انجام فعالیت‌های غیرکالبدی برای توسعه شهر جدید پرند از این منظر فوق‌العاده زیاد احساس می‌شود. لذا یکی از اولویت‌های کاری پرند را در این دوره، کیفیت‌بخشی به محیط‌های شهری و برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن مفاهیم اقتصاد شهری، اشتغال و همچنین مباحث فرهنگی و اجتماعی محله‌ها به‌خصوص محله‌هایی که مجتمع‌های مسکونی‌مهر در آنها شکل گرفته است، تشکیل می‌دهد.
مثل مسکن‌مهر دیگر نمی‌سازیم
مدیرعامل شهر جدید پرند همچنین با اشاره به تاکید اخیر وزیر راه‌وشهرسازی مبنی بر توجه مدیران شهرهای جدید به موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری گفت: در پرند سعی خواهیم کرد ساخت‌وساز جدیدی به گستردگی مسکن‌مهر اجرا نکنیم و مجموعه فعالیت‌هایی را که در این حوزه (کالبدی) قرار است اتفاق بیفتد، به سمت تکمیل پروژه‌های مسکن‌مهر متمرکز کنیم. براساس این گزارش، مهندس باران هاشم‌زهی درباره پروژه‌های مسکن‌مهر نیز گفت: ماموریت‌هایی برای سازمان ارائه‌کننده خدمت در حوزه مسکن‌مهر در شرکت عمران شهر جدید پرند در شرف تدوین است که به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین جدول زمانی تکمیل این پروژه‌ها به همراه تاسیسات زیربنایی و خدمات روبنایی محله‌های مسکن‌‌مهر نیز در حال تهیه توسط معاونت‌‌های مربوطه است و بعد از مشخص‌شدن زمان افتتاح‌ها به‌صورت شفاف به مردم اعلام خواهد شد.
بازنگری در شیوه افتتاح‌ها
هاشم‌زهی در پایان تاکید کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث افتتاح‌ و تحویل مسکن‌مهر، برقرار شدن همه نوع شرایط زندگی در واحدها شامل خدمات زیربنایی مثل آب، برق، گاز و سیستم فاضلاب و همچنین تاسیسات روبنایی در مقیاس محله‌ای است و به همین خاطر برنامه‌ریزی در شرکت عمران پرند برای افتتاح‌ها متناسب با این سیاست در حال به‌روزرسانی است.

    نظرات