دلایل طفره فروشنده‌ها از اعلام تلفنی قیمت مسکن

دلایل طفره فروشنده‌ها از اعلام تلفنی قیمت مسکن

www.BanaNews.irرفتار عجیب برخی دفاتر فروش مسکن: برای اطلاع از قیمت بیایید دفتر

تعدادی واحد مسکونی با متراژهای ۱۵۰ تا ۲۱۰ متر مربع واقع در یک مجتمع مسکونی در طبقات مختلف آماده عرضه به خریداران است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)متن مذکور مربوط به آگهی فروش تعدادی واحد مسکونی است که در صفحات نیازمندی‌های یک روزنامه چاپ شده اما در توضیحات آگهی، خبری از قیمت پیشنهادی فروش و جزئیات بیشتر نیست و حتی خریداران با تماس با دفتر فروش واحدهای مجتمع مذکور نمی‌توانند ابهامات پیش آمده را رفع کنند؛ چراکه نمایندگان فروش از متقاضیان درخواست می‌کنند برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به‌طور حضوری در دفتر فروش حاضر شوند.

رفتار برخی از فروشنده‌ها که قصد فروش واحدهای خود را دارند اما از اعلام قیمت و جزئیات واحدها خودداری می‌کنند و تنها راه دریافت اطلاعات را حضور فیزیکی خریداران در دفاتر فروش عنوان می‌کنند، متقاضیان را با شک و تردید روبه‌رو و برخلاف تصور خود، خریداران را از پیگیری منصرف می‌کنند.

در همین حال تعدادی از مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران درباره این‌گونه رفتار فروشنده‌ها اظهارات متفاوتی به دنیای‌اقتصاد ارائه کردند که بدین شرح است:

دلایل پنهان‌کاری

بنگاهداری فعال در منطقه پونک در این رابطه گفت: اگر مالک یا سازنده آگهی فروش واحدها را بدهد، به‌طور یقین قیمت را در آگهی یا در تماس تلفنی اعلام می‌کند؛ اما اگر فایل فروش در اختیار واسطه باشد، ممکن است وی از اعلام قیمت و جزئیات خودداری کند؛ چراکه در نظر دارد با جذب مشتری و قطعی کردن معامله فروش از پورسانت بهره‌مند شود به همین خاطر اطلاعات لازم را به راحتی به متقاضی نمی‌دهد؛ مگر اینکه خریدار به دفتر فروش یا واسطه مراجعه کند.

عدم اعلام قیمت به‌دلیل حضور رقیب

از سوی دیگر در خیابان گیشا یکی از فعالان بازار مسکن دلیل پنهان‌کاری برخی از واسطه‌های فروش از لحاظ قیمت پیشنهادی یا دیگر مسائل را حضور رقیبان در بازار معاملات ملکی می‌داند.

وی در ادامه افزود: برخی از واسطه‌های فروش املاک از اعلام قیمت در آگهی فروش یا تماس خریدار صرف نظر می‌کنند؛ چراکه از این مساله نگران هستند که مبادا رقیب آنها در قالب متقاضی از جزئیاتی که برای ملک مورد نظر اعلام کرده اند سوء استفاده کند و به نحوی خود اقدام به مشتری‌یابی با قیمت کمتر کند.

اطمینان فروشنده از هدف خریدار

همچنین یکی از مشاوران فروش ملک در خیابان عباس‌آباد تصریح کرد: برای عده‌ای از فروشنده‌ها، این مساله اهمیت زیادی دارد که آیا متقاضی خرید مصرف‌کننده واقعی است یا واسطه؟ به همین دلیل آنها با ترفندهایی از قبیل عدم اعلام قیمت و جزئیات، خریداران را اجبار به مراجعه به دفاتر فروش می‌کنند تا نمایندگان فروش با پرس و جو متوجه این موضوع شوند.

عدم صداقت و احتمال وجود نواقص

عدم صداقت یا برخورداری واحدها از نواقص شاید دلیلی برای پنهان‌کاری فروشنده‌ها از اعلام قیمت یا جزئیات باشد، بنگاهداری در حوالی مجیدیه با اشاره با این موضوع گفت: فروشنده هر چقدر قیمت پیشنهادی را بالا پیشنهاد کند در نهایت باید خریدار را مطلع سازد؛ اما اینکه بخواهد برای متقاضی ابهام ایجاد کند این تردید پیش می‌آید که شاید واحد مورد نظر از ضعف (کمبود امکانات، استاندارد نبودن تاسیسات، نقص در نقشه یا طراحی واحد و غیره) برخوردار است.

عدم اعلام جزئیات برای جذب مشتری

برخی از فروشنده‌ها هم برای اینکه بتوانند مشتری جذب کنند و با روابط عمومی و فن بیان قوی خریدار را تحت تاثیر قرار دهند تا متقاضی راغب به خرید واحد مورد نظر شود دست به پنهان‌کاری برای اعلام شفاف قیمت می‌زنند.

در منطقه پیروزی یکی از فعالان بازار مسکن دراین باره تاکید کرد : عده ای از فروشنده‌ها برای اینکه بتوانند مشتری را تحت تاثیر بازارگرمی خود قرار بدهند، از اعلام قیمت و برخی مشخصات واحدهای فروشی خودداری می‌کنند تا خریدار با مراجعه به نمایندگی فروش برای دستیابی به اطلاعات مراجعه کند.

تناسب خریدار با واحد فروشی

از طرف دیگر برخی از فروشنده‌ها سعی دارند به هر ترتیبی قبل از عقد معامله، خریدار را از نظر فرهنگ برج‌نشینی مورد بازخواهی قرار دهند تا تشخیص دهند آیا خریدار قابلیت سکونت در برج یا مجتمع مذکور را دارد یا نه؟ زیرا این دسته از مالکان براین باورند که تنها قدرت مالی نمی‌تواند تعیین کننده این مساله باشد که کدام متقاضی در چه سازه‌ای سکونت داشته باشد (برج، آپارتمان، مجتمع) و نحوه رفتار افراد را نیز نباید نادیده گرفت.

 

 

    نظرات