نکند قیمت مسکن در جنوب تهران به شمال تهران برسد

نکند قیمت مسکن در جنوب تهران به شمال تهران برسد

http://www.bananews.ir/فروشنده‌ای در خیابان وحدت اسلامی واحد مسکونی ۴۰ متری یکسال ساخت خود را با امکاناتی همچون انباری و اسپیلت و به همراه ۲۰ میلیون تومان وام، متری ۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.
علاوه براین یک واحد مسکونی ۴۰ متری در خیابان جوانمرد واقع در محله نواب به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به بازار فروش معرفی شده است. واحد مذکور یک خوابه و از پارکینگ بهره‌مند است و از شرایط ویژه خرید نیز برخوردار است، زیرا خریدار می‌تواند ۵۰ میلیون تومان مبلغ فوق را به صورت نقدی، ۲۵ میلیون تومان را با وام و مابقی مبلغ خرید را از طریق رهن مهیا کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همچنین در خیابان ۱۶ متری امیری، مالکی اظهار کرده است: واحد ۴۳ متری ۴ سال ساخت خود را با قیمت متری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به خریدار عرضه می‌کند. البته متقاضی می‌تواند با ۵۶ میلیون تومان نقد، ۱۸ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان وام، مالک این واحد مسکونی شود.
واحدهای فروشی مذکور نمونه‌ای از ارزان ترین فایل‌های فروشی در بازار مسکن هستند که روز گذشته به بازار فروش معرفی شدند.
از طرف دیگر یک واحد ۳۰۰ متری با ۴ مستر سوئیت مستقل، روف گاردن، مشاعات و لابی مجلل و کلیه امکانات در خیابان مهماندوست واقع در فرمانیه متری ۲۳ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.
۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت هر متر مربع یک واحد ۲۳۰ متری نوساز در یکی از فرعی‌های خیابان نیاوران است.

این واحد مسکونی در طبقه پنجم و از آشپرخانه فرنیش برخوردار است و به نقل از فروشنده واحدی سوپرلوکس است.
از سوی دیگر در خیابان فرشته یک واحد ۲۰۰ متری چند سال ساخت با کلیه امکانات رفاهی، متری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام قیمت شده است.
قیمت‌های پیشنهادی فروش این دسته از واحدها، گزیده‌ای از قیمت‌های واحدهای مسکونی در شمال تهران است.
وزیر راه و شهرسازی در همین راستا (فاصله قیمتی در بازار مسکن شمال تا جنوب تهران) ابراز نگرانی و اظهار کرده است که بازار دو قطبی شده است، و فاصله قیمت خانه از جنوب تا شمال شهر تهران حداقل ۱۰ برابر فاصله دارد و این بی‌عدالتی در شهر فریاد می‌زند.
در همین رابطه عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن در پاسخ به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرده‌اند: کاهش قیمت مسکن در شمال تهران امری بعید به نظر می‌رسد و نکند قیمت واحدهای مسکونی در جنوب تهران افزایش یابد تا از این طریق فاصله قیمتی بین شمال و جنوب تهران از بین برود! و از طرف دیگر افزایش قیمت کاری آسان و شدنی است!
یکی دیگر از منتقدان گفته است: آقای وزیر نگران میزان تفاوت قیمت مسکن بین شمال تا جنوب تهران نباشید!
وی در ادامه افزوده است: نگران قدرت خرید مردم عادی و اصیل تهران باشید که سوداگران با بی رحمی کامل آن را سلب کرده‌اند و اکنون برای یک زوج جوان که تصمیم دارد زندگی مشترکی را شروع کند، حتی اجاره یک واحد یا بهتر است گفته شود آلونک ۴۰ تا ۵۰ متری بدون کمک دیگران رویا است.

    نظرات