سناریوی جدید دولت برای مهار آلودگی هوا

سناریوی جدید دولت برای مهار آلودگی هوا

http://www.bananews.ir/پس از افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، معاون اجرایی رئیس جمهور ماموریت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت واگذار کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر؛ حسین شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست با رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواستار توسعه ناوگان خودروهای برقی و هیبریدی در کشور شد.

در این نشست مشترک مقرر شد، با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و نقش وسایل نقلیه در آلودگی‌های زیست محیطی، ستاد سوخت موضوع بکارگیری خودروهای برقی و هیبریدی در ناوگان حمل و نقل کشور را در دستور کار قرار دهد.

معاون رئیس جمهور در این نشست خواستار تدوین آیین نامه حمایت از به کارگیری خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته و پس از جمع بندی در کمیته فنی ستاد سوخت برای سیر مراحل تصویب به دولت ارائه شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در جلسه ویژه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اهمیت ویژه سلامت شهروندان و موضوع آلودگی هوا، از ستاد سوخت خواست تا راهکارهای کوتاه مدت و مختلف اصلاح وضعیت مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا را تدوین و به دولت ارائه کند.

بر اساس این مصوبات پیشین دولت به وزارت نفت، مقرر شده بود: بنزین و گازوئیل ۷۰ درصد و LPG و CNG حدود ۲۵ درصد سهم در سبد سوخت خودروها داشته باشند.

علاوه بر این برای سوخت‌های پاک، الکتریکی و هیبرید هم در سبد سوخت خودروهای سهمی تعیین شده بود که با گذشت سه سال از ابلاغ این مصوبه تاکنون هیبرید و برق هیچ سهمی برای خود در سبد سوخت خودروها دست و پا نکرده‌اند.

    نظرات