بهمنی:بانک مسکن ورشکسته نیست

بهمنی:بانک مسکن ورشکسته نیست

http://www.bananews.ir/بهمنی،رییس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بانک مسکن ورشکسته است؟ گفت: ما حتی نمی‌گذاریم یک موسسه مالی و اعتباری ورشکسته شود و بلافاصله کمک می‌کنیم. همچنین یک بانک دولتی هیچ وقت ورشکسته نمی‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی با بیان اینکه بانک مسکن در مقابل تسهیلاتی که داده وثایق بسیار محکمی دریافت کرده است، تصریح کرد: مطالبات معوق بانک مسکن از همه بانک‌ها کمتر و اموال غیر منقول پشتوانه تسهیلات این بانک است.

رییس کل سابق بانک مرکزی گفت: ممکن است وثیقه‌ها، سفته و اسناد تجاری باشند اما بانک در قبال دریافت وثیقه‌ غیر منقول، تسهیلات می‌دهد.

بهمنی با تاکید بر این که بانک مرکزی یک طلب بلند مدت دارد، افزود: اعتقاد ما این است که باید پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تکمیل شوند.

پیشنهاد به سیف برای رونق بخش مسکن

وی اظهار کرد: بانک‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد از منابع خود را به تسهیلات اختصاص می‌دهند در حالیکه بانک مسکن بیش از منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است و بانک‌های دیگر کمتر از ظرفیت خود تسهیلات داده‌اند؛ به طوری که میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی برخی از بانک‌ها هفت الی هشت درصد منابع آنها است لذا برای رونق بخش مسکن از منابع سایر بانک‌ها می‌توان استفاده کرد.

    نظرات