توصیه‌ به مسافران برای خرید بلیت هواپیما

توصیه‌ به مسافران برای خرید بلیت هواپیما

http://www.bananews.ir/رییس سابق سازمان هواپیمایی تاکید کرد: خلاءهایی در فروش بلیت هواپیما در آژانس‌های فروش بلیت وجود دارد که باعث می‌شود دلالان اقدام به فروش غیرقانونی بلیت در فرودگاه‌ها کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا پهلوانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در بسیاری مواقع سازمان هواپیمایی به عنوان حاکمیت صنعت هوایی در جریان فعالیت بسیاری از دلالانی که اقدام به فروش بلیت به صورت غیرقانونی و گران می‌کنند نیست که مردم با اطلاع رسانی می‌توانند در این زمینه کمک حال سازمان باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در این زمینه دقت کنند و از این اشخاص بلیت‌ نخرند، افزود: هر زمان که عرضه و تولید کمتر شود تقاضا افزایش می‌یابد و همین موضوع باب سوء استفاده را باز می‌کند؛ بنابراین باید مطالعات دقیقی در این رابطه انجام شود و بررسی‌های آماری برای مواجهه با شرایط پرترافیک صورت گیرد.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در مقاطعی شاهد ورود دلالان به ترمینال‌های فرودگاه‌ها بودیم که اقدام به فروش بلیت به نرخ بالاتر در ایام پر تقاضا می‌کردند، اظهار کرد: زمانی که علت این کار را جویا شدیم با عنوان فروش بلیت به صورت چارتر کار خود را توجیه کردند که در پی آن فروش هر نوع بلیت چارتر را ممنوع کرده و اعلام شد که فقط با مجوز سازمان هواپیمایی باید فروش بلیت چارتری صورت گیرد.

 

پهلوانی با بیان اینکه برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما چند پارامتر باید اجرایی شود که مهم‌ترین موضوع متنوع سازی قیمت‌هاست، گفت: در سازمان هواپیمایی در این راستا کف قیمت‌ها برداشته و قیمت‌های حداقلی به تناسب وضعیت ایرلاین‌ها حذف شد ولی سقف همچنان وجود دارد. مرحله بعد شناورسازی براساس زمان‌بندی‌هایی است که خود ایرلاین‌ها با آن آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه ترافیک و حجم تقاضای بالا در ایام تعطیلات، نوروز یا اواخر هفته اجتناب‌ناپذیر است، افزود: قرار است ایرلاین‌ها براساس کلاس بندی و ارائه آن به سازمان هواپیمایی بحث شناورسازی نرخ بلیت را انجام دهند و بر روند فعالیت شرکت‌های هواپیمایی نیز نظارت کنند.

پهلوانی تصریح کرد: باید نظارت دقیق و جدی بر روند فروش بلیت از طرف سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و سه ضلع مثلث که شامل شرکت‌های هواپیمایی به عنوان ارائه دهندگان خدمات، نظارت سازمان هواپیمایی به عنوان متولی امر صنعت هوایی و مردم باید با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند.

    نظرات