قیمت انشعاب برق تعیین شد

قیمت انشعاب برق تعیین شد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو، قیمت واقعی یک انشعاب برق را ۲ میلیون و ۵۰۰ ومان اعلام کرد و گفت: با احتساب قیمت‌های فعلی برای ساخت یک نیروگاه یک‌هزار مگاواتی باید ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.
هوشنگ فلاحتیان درباره افزایش هزینه انشعاب برق مشترکان خانگی، گفت: قیمت تمام شده انشعاب برق حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

به گزارش بنانیوز ؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه پیشتر رقمی که از مشترکان دریافت می شد حدود ۳۰ درصد قیمت واقعی هزینه انشعابات برق بود، تصریح کرد: فاصله بین هزینه تمام شده انشعابات و هزینه دریافت شده از مردم و مشترکان منجر به توقف برخی از سرمایه گذاری‌های جدید در صنعت برق شده است.

این مقام مسئول برای حل جبران کسری مالی صنعت برق دو سناریو در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: یک راه این است که دولت نفت بفروشد و مابه التفاوت این کسری را جبران کند که پیامدهای خود را دارد.

 

فلاحتیان با یادآوری اینکه راه حل دوم این است که آب و برق با قیمت واقعی عرضه شود و از این طریق، کسب و کار بخش خصوصی راه بیفتد، بیان کرد: سال گذشته، هر خانوار ایران ماهانه بیش از ۶۰ هزار تومان برای هزینه شبکه‌های تلفن همراه و ثابت پرداخته است در صورتی‌که ۷۰ درصد از خانوارهای ایرانی ماهانه کمتر از هفت هزار و ۵۰۰ تومان هزینه برق می‌دهند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در چند سال گذشته تاکنون هزینه سرمایه گذاری و قیمت تبدیل انرژی در نیروگاه‌ها و صنعت برق به شدت افزایش یافته است، تاکید کرد: از این رو باید به بازشناسی فرآیندها بپردازیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم در طول سال‌های آینده اقتصاد آب و برق را سامان دهیم، قطعا دچار مشکل می‌شویم، تبیین کرد: سالانه باید حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید در صنعت برق ساخته شود به طوری‌که هر یکهزار مگاوت ظرفیت جدید با قیمت فعلی به حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

فلاحتیان، افزود: این میزان با احتساب هزینه‌های فوق توزیع برق و هزینه‌های جاری درمجموع به ۲۹ هزار میلیارد تومان می رسد.

این مقام مسئول در پایان یکی از راهکارهای حل و فصل این مشکل را واگذاری بخش تولید و توزیع برق به بخش خصوصی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم این کار انجام شود، باید قیمت تمام شده برق دریافت شود.

    نظرات