اغلب راه‌های کشور باز است

اغلب راه‌های کشور باز است

http://www.bananews.ir/محور چالوس به دلیل اجرای عملیات تعریض از ۲۱ /۱۰/ ۹۲ تا ۱۶ /۱۱/ ۹۲‌ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، غیر از روزهای تعطیل، بین ساعت ۲۱ الی ۸ صبح روز بعد مسدود خواهد بود و دیگر مسیرهای شمالی به عنوان مسیر جایگزین معرفی می‌شود.
براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی‏، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده،‌ بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

به گزارش بنانیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل، در ۲۴ ساعت گذشته،در محورهای برون‌شهری کشور، کل تردد ثبت ‌شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۹۲۲ ترددشمار، تعداد ۶ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۹۰ دستگاه ‌وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۸ درصد و اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۶ الی ۷ صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از آن می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

 

* محورهای دارای بیشترین تردد در ۲۴ ساعت گذشته

آزادراه تهران-کرج کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج - تهران کیلومتر ۲۵، آزادراه قزوین - کرج (گلشهر)، آزادراه کرج- قزوین (گلشهر)، محور ساوه-تهران (ابتدای آزادراه)، محور تهران-ساوه (ابتدای آزادراه) و محور ایلخچی-تبریز در آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته‌اند.

* محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه

محور شمشک ـ دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران، به دلیل بارش برف، تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور شهداد ـ نهبندان واقع در استان کرمان، به دلیل سیلاب، تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور پونل به خلخال‏، مقطع واقع در استان گیلان، به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور کنارک – جاسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، به دلیل سیلاب، تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور شهرکرد ـ مسجد سلیمان واقع در استان چهار محال و بختیاری‌، به دلیل بارش برف و کولاک‌، تا اطلاع بعدی مسدود است.

* ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

محور چالوس واقع در استان های مازندران و البرز به دلیل عملیات تعریض از ۲۱/۱۰/۹۲ لغایت ۱۶/۱۱/۹۲‌ روزهای یکشنبه – دوشنبه و سه شنبه (بجز روزهای تعطیل) بین ساعت ۲۱ الی ۸ صبح روز بعد مسدود خواهد بود و دیگر مسیرهای شمالی به عنوان مسیر جایگزین معرفی می‌شود.

محور قم ـ گرمسار و بالعکس واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم، تمدید عملیات راهسازی تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۲، محور مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت گرمسار خواهد بود.

کمربندی شرقی شهر کرمانشاه، حدفاصل کیلومتر ۱۲ الی ۱۳، واقع در استان کرمانشاه، تمدید عملیات زیرسازی راه‌آهن غرب تا ۱ /۱۲/ ۹۲ روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) از ساعت ۱۱ الی ۱۴

گردنه رخ واقع در محور شهرکرد ـ اصفهان ، واقع در استان چهار محال و بختیاری، حد فاصل پیچ چشمه تا خط الرأس گردنه رخ به طول ۸ کیلومتر ، به دلیل متروکه شدن گردنه رخ و احتمال ریزش کوه از تاریخ ۲۵/ ۹ لغایت ۲۹ /۱۲/ ۹۲ مسدود و مسیر جایگزین تونل‌های دوقلوی رخ خواهد بود.

    نظرات