افزایش هزینه پروازهای خارجی به دلیل محدودیت فروش سوخت در اروپا

افزایش هزینه پروازهای خارجی به دلیل محدودیت فروش سوخت در اروپا

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: محدودیت در ارائه سوخت هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی در کشورهای اروپایی باعث افزایش هزینه پروازهای خارجی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید غوابش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی، اظهار کرد: در این نوع پروازها فروش بلیت شرکت‌های ایرانی به ریال است اما هزینه‌هایشان به صورت ارزی محاسبه می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاوت درآمد ریالی و هزینه‌های ارزی ایرلاین‌ها طبیعی است که هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها افزایش یابد و همین موضوع مشکلاتی را برای شرکت‌ها ایجاد کرده است.

غوابش زیرساخت‌های فروش بلیت اینترنتی و مشکلاتی که به سبب تحریم دامن‌گیر شرکت‌های هواپیمایی شده است را از دیگر چالش ایرلاین‌ها عنوان کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبیعی است با کاهش تحریم و برطرف شدن مشکلات، سهولت بیشتری برای مسافرانی که می‌خواهند با ایرلاین‌های ایرانی سفر کنند فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که صنعت هوانوردی در کشور بیش از ۶۰ سال سابقه دارد، گفت: هم اکنون سن ناوگان هوایی کشور به طور متوسط ۲۲ سال است و ناوگان از جهت کیفی با ناوگان‌های مشابه فاصله زیادی دارد.

غوابش افزود: از نظر مقایسه سن ناوگان باید گفت سن ناوگان هوایی در کشورهای همسایه ایران که رقیب ما محسوب می‌شوند پنج تا شش سال است که این سن در کشورهای دیگر به طور متوسط کمتر از ۱۰ است؛ بنابراین سن ناوگان ما با آنها تفاوت چشمگیری دارد.

    نظرات