نفع صاحبان‌ مسکن‌مهر با «انتقال‌رسمی»

نفع صاحبان‌ مسکن‌مهر با «انتقال‌رسمی»

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام شهر جدید پرند با اعلام آمادگی برای سرویس‌دهی به متقاضیان خرید و فروش واحدهای مسکونی‌مهر بعد از دریافت ابلاغیه، گفت:تا پیش ‌از این، معاملات این واحدها در بازار غیررسمی مانع منتقل‌شدن تعهدات بانکی صاحب اولیه مسکن‌مهر به فرد خریدار می‌شد، به طوری که فرد فروشنده در نهایت به خاطر تضامین سپرده‌شده نزد بانک‌مسکن، مسوول اول و آخر پرداخت اقساط وام مسکن‌مهر بود، اما با شروع «نقل‌وانتقال‌رسمی» در بازار مسکن‌مهر، نگرانی فروشنده بابت سرنوشت وام‌بانکی و اقساط آن برطرف می‌شود.

به گزارش بنانیوز ؛ قائم‌مقام مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه دستورالعمل آزادسازی خرید و فروش مسکن‌مهر هنوز به شرکت عمران شهر جدید پرند ابلاغ نشده است، گفت: مجموعه اداری و کارگزاری امور مسکن‌مهر در شرکت عمران پرند آمادگی دارند به محض دریافت متن و شیوه‌نامه نقل‌وانتقال رسمی واحدهای مسکونی‌مهر، خدمات‌رسانی به متقاضیان را آغاز کنند.
محمود قلعه‌نویی عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام شرکت عمران شهر جدید پرند، در گفت‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با تاکید براینکه این دستورالعمل فقط شامل واحدهایی است که دفترچه قسط برایشان صادر شده، اعلام کرد: عوامل کارگزاری مسکن‌مهر در پرند در مقایسه با سایر شهرهایی که مسکن‌مهر در آنها ساخته شده، بیشترین حجم ثبت‌نام و پالایش متقاضیان اولیه را در طرح مسکن‌مهر انجام داده‌اند و با تجربه‌ای که در دست‌کم سه‌سال گذشته نصیب شرکت عمران پرند در این حوزه شده، پروسه نقل و انتقال این واحدها را بعد از دریافت ابلاغیه، در بستر الکترونیکی به‌وجود آمده در سامانه مسکن‌مهر انجام خواهیم داد. قلعه‌نویی تصریح کرد: دستورالعمل معامله مسکن‌مهر از وزارت راه‌وشهرسازی به شرکت عمران شهرهای جدید و سپس به شرکت عمران پرند ابلاغ خواهد شد. قائم‌مقام مدیرعامل پرند با اشاره به اینکه بیشترین حجم ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر در پرند اتفاق افتاده است، افزود: به نسبت این آپارتمان‌ها، پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای خرید و فروش واحدهای مسکونی‌مهر نیز در پرند بیشتر از سایر مناطق باشد، به همین خاطر آمادگی داریم از روز ابلاغ دستورالعمل، پاسخگوی مراجعه‌کننده‌ها باشیم.
وی گفت: علی‌القاعده درخواست متقاضی خرید و متقاضی فروش مسکن‌مهر باید ابتدا در شرکت عمران پرند وصول و ثبت شود و سپس بعد از طی مراحل اداری، جزئیات نقل‌وانتقال به‌صورت رسمی تنظیم و در سامانه مسکن‌مهر به ثبت برسد، ضمن اینکه مراحل مربوط به تسویه‌حساب ۱۰ درصد از مانده تسهیلات بانکی مسکن‌‌مهر و همچنین صدور کارت قسط جدید به نام خریدار نیز باید در پروسه قانونی با نظارت شرکت عمران انجام شود. قلعه‌نویی با بیان اینکه در چند روز اخیر، افرادی برای خرید و افرادی هم برای فروش واحدهای مسکن‌مهر به شرکت عمران پرند مراجعه کرده‌اند، گفت: با مجوزی که توسط وزارت راه‌وشهرسازی برای نقل‌وانتقال رسمی مسکن‌مهر صادر شده، از یکسو بازار دلالی و غیررسمی و غیرقانونی معامله این واحدها جمع می‌شود و از سوی دیگر نوعی تحرک اجتماعی در فازهایی از پرند که فقط مسکن‌مهر در آنها ساخته شده، به‌وجود می‌آید.
وی افزود: در نقل‌وانتقال رسمی، خریدار جدید با گذاشتن تضامین به جای فروشنده نزد بانک‌مسکن متعهد به پرداخت اقساط خواهد شد و مسوولیت بازپرداخت وام به خریدار منتقل می‌شود.

    نظرات