تا ۳ روز آینده ۷۰ درصد اهواز آب با کیفیت دارند

تا ۳ روز آینده ۷۰ درصد اهواز آب با کیفیت دارند

http://www.bananews.ir/مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آب اندازی پروژه غدیر خبر داد و گفت: در روز گذشته (جمعه) مرحله اول آب رسانی از طریق خط غدیر به اهواز انجام شد و استارت پمپاژ با ظرفیت ۳٫۵ متر مکعب زده شد.

به گزارش بنانیوز ؛ علیرضا رضایی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌آبرسانی از طریق خط غدیر در دو مرحله صورت می‌گیرد در مرحله اول ظرفیت پنج متر مکعب پیش بینی شده است اما ظرفیت تصفیه خانه کیان آباد اهواز ۳٫۵ متر مکعب است.

وی با تاکید بر این‌که آب شرب غدیر در مرحله اول ۶۵ تا ۷۰ درصد شهر اهواز را پوشش می‌دهد گفت:‌در مرحله اول شرق کارون و بخش از غرب کارون تحت پوشش قرار می‌گیرد. انتقال ایستگاه از کارون قطع و از بالادست کرخه آب برای شرب منتقل می‌شود.

مدیر عامل سابق سازمان آب و برق خوزستان همچنین با اشاره به این‌که در حال حاضر کار شستشوی خط صورت می گیرد گفت: تا ۲ -۳ روز آینده به میزان ظرفیت تصفیه خانه کیان‌آباد اهواز، آب شرب اهواز از طریق غدیر تامین می‌شود.

رضایی نیا تاکید کرد:‌ انتقال آب به میزان پنج متر مکعب در ثانیه در مرحله اول پیش بینی شده بود و اگر از لحاظ انتقال مشکلی نباشد به این ظرفیت می رسیم.

به گزارش ایسنا، آب شرب اهواز پیش از این از ایستگاه کارون تامین می‌شود و با توجه به ورود آلاینده‌های بسیار صنعتی و کشاورزی و خانگی به کارون مقدار EC آب بالا و کیفیت آب پایین بود اما انتقال آب از بالادست کرخه به شهر اهواز، کیفیت آب شرب به میزان زیادی بهبود پیدا می‌کند.

    نظرات