ازسرگیری پرداخت وام ودیعه ۴ تا ۱۲ میلیونی مسکن از سال آینده

ازسرگیری پرداخت وام ودیعه ۴ تا ۱۲ میلیونی مسکن از سال آینده

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای پرداخت وام ودیعه مسکن در بافت‌های فرسوده، گفت: براساس پیگیری‌هایی که با بانک مرکزی انجام دادیم، از سال آینده دوباره پرداخت وام ودیعه مسکن در بانک ها آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز ؛ محمد سعید ایزدی در گفتگو با مهر با اشاره به مصوبه هئیت وزیران در دولت یازدهم برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اجاره مسکن که از سوی معاون اول رئیس جمهور هم ابلاغ شده است، گفت: وام ودیعه اسکان موقت مبلغی است که برای اسکان موقت مالکان ساکن در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده در زمان احیا و نوسازی واحد فرسوده تا ۱۸ ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: تسهیلات برای هرواحد مسکونی در تهران تا مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال، در کلان شهرها تا مبلغ ۸۰ میلیون ریال و در مراکز استان ها تا مبلغ ۷۰ میلیون ریال و در سایر شهرها تا مبلغ ۴۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع لازم برای پرداخت تسهیلات از محل قرض الحسنه بانک‌ها و میزان آن در ابتدای هر سال در قالب سهمیه مشخص از سوی وزیران عضو کمیسیون اقتصاد هیئت دولت تعیین می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه تسهیلات از طریق بانک‌های عامل از طریق یکجا قابل پرداخت بوده و بازپرداخت آن بصورت یکجا و در انتهای قرارداد تسهیلات است، افزود: تسیلات ودیعه مسکن به مالکان در عرصه هایی با حداقل ۱۲۰ متر مربع تجمیعی واقع در محدوده بافت های مصوب فرسوده شهری قابل پرداخت است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری بانک ها حتی یک ریال وام ودیعه مسکن پرداخت نکرده اند، گفت: براساس پیگیری‌هایی که با بانک مرکزی انجام دادیم، از سال آینده دوباره پرداخت وام ودیعه مسکن در بانک ها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت های فرسوده تصریح کرد: تضمین تسهیلات، ترهین سند ششدانگ ثبتی نزد بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات ساخت و اخذ تاییده از بانک مبنی بر عدم فک رهن برای بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات است.

ایزدی با بیان اینکه این یک ابزار تشویقی است تا متقاضیان در دوران نوسازی دغدغه ای نداشته باشند، گفت: معتقدم سقف وام طبق برنامه ریزی معقول است و در کنار آن امکانات دیگر مانند وام نوسازی کمک می کند که مردم تشویق شوند.

پرداخت وام ودیعه مسکن در سال‌جاری به دلیل مشکلات بانکها متوقف شده است.

    نظرات