گلایه از عدم سرکشی نمایندگان تهران به پردیس/ سد ماملو مقصد نهایی فاضلاب شهرستان

گلایه از عدم سرکشی نمایندگان تهران به پردیس/ سد ماملو مقصد نهایی فاضلاب شهرستان

http://www.bananews.ir/عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس ضمن گلایه از عدم سرکشی برخی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه شهرستان پردیس اظهار داشت: امروز فاضلاب شهرهای پردیس و بومهن به یکی از بزرگترین مشکلات نواحی روستایی پایین دست تبدیل شده به طوری که صنعت کشاورزی در این نواحی نابود شده است.

به گزارش بنانیوز ؛ محمد قانبیلی صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان پردیس که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل جلسات شهرداری و شورای اسلامی بومهن برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان پردیس خاستگاه مردمانی ولایی است که باید برای تسهیل در امور آنها تلاشی وافر داشت.

وی با گلایه از عدم سرکشی برخی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه شهرستان پردیس اظهار داشت: نمایندگان تهران طی تقسیماتی، حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را تقسیم بندی و بخش به بخش کرده اند تا هریک در مقاطع زمانی مختلف به آن مناطق سرکشی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: گاها از طریق صدا و سیما می شنویم که مجلس شورای اسلامی تعطیل شده و نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود سرکشی می کنند، اما دوستان به مسائل سیاسی کشور مراجعه می کنند و از حوزه های انتخابیه خود غافل هستند؛ همین دوستانی که گاه عنوان می شود وقت ندارند، ۶ ماه مانده تا انتخابات هر هفته در منطقه هستند.

ماملو، مقصد نهایی فاضلاب پردیس

قانبیلی با بیان اینکه از طریق اعتبارات شهرستانی نمی توان اوضاع فاضلاب مناطق مختلف پردیس را ساماندهی کرد، افزود: امروز فاضلاب شهرهای پردیس و بومهن به یکی از بزرگترین مشکلات نواحی روستایی پایین دست تبدیل شده است.

عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس اضافه کرد: از جمله این مناطق روستایی می توان به "کرشت"، "باغکمیش"، "گل خندان" و "طاهرآباد" اشاره کرد که صنعت کشاورزی در این نواحی به واسطه همین فاضلاب شهرهای بالادست نابود شده است.

وی افزود: در این میان معضلات و تبعات ناشی از فاضلاب شهرهای پردیس و بومهن تنها به مناطق واقع در محدوده این شهرستان ختم نمی شود بلکه در ادامه مسیر خود به جنوب شرق استان و سد ماملو می رسد، از این رو رفع مشکلات منطقه ای و فرامنطقه ای معضل یاد شده نیازمند اختصاص بودجه های ملی است.

مسکن مهر، معضل بزرگ سه سال آینده پردیس

قانبیلی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرستان پردیس، مسکن مهر را معضلی بزرگ برای سه سال آینده منطقه خواند افزود: بارگذاری جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری در این شهرستان و زیرساخت های عمرانی که برای حتی ۱۰۰ هزار نفر نیز مهیا نیست برای آینده مشکل ساز می شود، چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود؟ آیا این مسائل از بی تدبیری دولت گذشته نیست که امروز باید بر دوش شهرستان پردیس سنگینی کند؟

 

عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس تصریح کرد: امروز امور زیربنایی شهرستان پردیس در سرفصل های مختلف تأمین آب، گاز رسانی و شبکه توزیع برق صرفاً پاسخگوی جمعیت امروز است و این امکاناتِ محدود برای آن جمعیت کثیر کافی نیست.

انتقال درآمدهای میلیاردی شهرستان پردیس به تهران

وی از انتقال درآمدهای پردیس به شهرستان تهران گلایه کرد و یادآور شد: پردیس نزدیک به یک سال پیش از این به عنوان شهرستانی مستقل از شهرستان تهران جدا و معرفی شد، اما برخی از نهادهای شهرستان از جمله مجامع صنفی هنوز امور خود را با شهرستان تهران هماهنگ می کنند.

این مسئول ادامه داد: این ارتباط امور صنفی شهرستان پردیس با شهرستان تهران اسباب انتقال درآمدی بالغ بر یک میلیارد تومان را به تهران فراهم می سازد، باید تجدید نظری در این خصوص صورت گیرد تا این دارایی های متعلق به شهرستان راهی تهران نشود.

قانبیلی با اشاره به برخی اراضی کشاورزی اما لم یزرع منطقه اظهار داشت: شهرستان پردیس در برخی نقاط خود دارای اراضی کشاورزی است که تنها عنوان زراعی را یدک می کشند و عملاً هیچگونه فعالیت کشاورزی نمی توان در آنها انجام داد.

عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس تصریح کرد: کشاورزی شهرستان در برخی نقاط به دلیل مشکلات ناشی از فاضلاب شهری از بین رفته و بحث تغییر کاربری این اراضی باید مدنظر قرار گیرد.

انجام اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها

وی با بیان اینکه اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرهای شهرستان پردیس انجام می شود، گفت: در این خصوص می توان اراضی حریم را به مناطق روستایی یا شهری الحاق کرد تا از این شرایط نابسامان رهایی یابیم.

فقر سرانه های ورزشی دیگر معضلی بود که این مسئول بدان اشاره کرد و گفت: امروز اهالی شهرستان پردیس بویژه نسل جوان از کمبود فضاهای ورزشی رنج می برند.

قانبیلی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سالن های ورزشی سطح شهرستان به تعداد انگشتان دست نمی رسد و این سرانه ناچیز پاسخگوی نیاز جمعیت ۷۰۰ هزار نفری آینده شهرستان نیست.

روزانه ۲۰ دانش آموز به پردیس افزوده می شود

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از شرایط کنونی مدارس سطح شهرستان اظهار داشت: شهرستان پردیس دارای ۱۰۰ مدرسه، ۲۴ هزار دانش آموز و یک هزار و ۴۰۰ نفر کارکنان است، مجموعه آموزش و پرورش شهرستان پردیس در مقطع متوسطه به عنوان منطقه شاخص در میان نواحی منطقه هشت آموزش و پرورش تهران مطرح است.

حسینعلی سلیمانی فر ادامه داد: یکی از اصلی ترین مشکلات حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان پردیس، طرح های انبوه سازی مسکن مهر و کاستی سرانه های آموزشی در آن است، روزانه به طور متوسط ۲۰ نفر به آمار دانش آموزی شهرستان پردیس افزوده می شود این میزان افزایش قابل توجه نیازمند ساخت مدرسه طی هر سه ماه در شهرستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود بخش عمده ای از امور آموزش و پرورش شهرستان پردیس به ساخت و ساز فضاهای آموزشی اختصاص پیدا کرده، در این بین علاوه بر بهره گیری از اعتبارات نوسازی مدارس از مشارکت های مردمی نیز استفاده می شود اما با این وجود، ساخت های سازهای کنونی پاسخگوی جمعیت دانش آموزی آینده نیست.

همه مدارس بومهن دو شیفت پر تراکم هستند

این مسئول با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود سرانه های آموزشی در بومهن نیز اظهار داشت: علاوه بر پردیس، شهر بومهن نیز از مشکلات عدیده ای در حوزه فضای آموزشی رنج می برد، در حال حاضر همه مدارس بومهن دو شیفت پرتراکم هستند.

سلیمانی فر تصریح کرد: این در حالی است که سالانه در شهر بومهن یک مدرسه احداث و وارد چرخه آموزشی می شود اما همچنان سرانه های آموزشی کفاف جمعیت دانش آموزی منطقه را نمی دهد.

مدارس سه شیفت، هدیه مهرماه مسکن مهر به دانش آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: طبق آمار احتسابی از سوی فرماندار شهرستان پردیس، تا سال ۹۴ نزدیک به ۱۷۴ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می شود؛ این تعداد خانه یعنی افزوده شدن ۱۷۴ هزار دانش آموز به آمار کنونی شهر، این در حالی است که تنها ۲۵ مدرسه در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: قرارداد مجموعه اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس با شرکت عمران شهر جدید پردیس احداث ۴۰ مدرسه بود، اما طی پیگیری های به عمل آمده کار اجرای مدارس در فازهای مسکن مهر هنوز آغاز نشده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر مسائل مربوط به ساخت و تکمیل مدارس و افزایش سرانه های آموزشی در سایت های مسکن مهر پردیس و شهر بومهن پیگیری و اجرا نشود سال آینده مدارس این شهرستان به صورت سه شیفت اداره می شوند.

    نظرات